اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کاپیتان فیلیپس روایتی واقعی از دزدیده شدن کشتی باری آمریکا

 

 

 

کاپیتان فیلیپسکاپیتان فیلیپس Captain Phillips نام جدیدترین فیلم کمپانی کلمبیا پیکچرز است که پائول گرین گرس کارگردانی آن را به عهده دارد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلمنامه این پروژه را که روایتی واقعی از زندگی کاپیتان ریچارد فیلیپس است را بیل ری بر اساس کتاب هایی با نام وظیفه کاپیتان: دزدان دریایی سومالی، نیروی دریایی و روزهای خطرناک در دریا از ریچارد فیلیپس به روایت استفن تالتی نوشته است.


این فیلم که به شرح واقعی زندگی کاپیتان نیروی دریایی آمریکا ریچارد فیلیپس می پردازد داستان ربوده شدن کشتی این کاپیتان توسط دزدان دریایی سومالی را روایت می کند که این اولین کشتی باری آمریکایی بوده که در 200 سال گذشته توسط دزدان دریایی ربوده شده است.


در این فیلم بازیگرانی چون تام هنکس، کاترین کینار، مکس مارتین، یول واسکوئز، مایکل چرناس، کریس مالکی و دیوید وارشوفسکی ایفای نقش می‌کنند.


تهیه کنندگی این فیلم توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز صورت گرفته است و این فیلم در تاریخ 11 اکتبر 2013 آماده اکران عمومی است.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: Payam Omrani

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما