اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پس از 4 سال گیلیام با فانتزی دیگر بازگشته است

 

 

 

فیلم the zero theorem تری گیلیام

تری گیلیام کارگردان 73 ساله آمریکایی که یکی از مشهورترین فانتزی سازان به حساب می‌آید با فیلم قانون صفر The Zero Theorem پا به هفتادمین جشنواره فیلم ونیز گذاشته است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، تری گیلیام پس از 4 سال و فیلم انگاره‌های دکتر پارناسوس که قربانی مرگ هث لجر بود سعی کرده است با فانتزی دیگر مخاطبان واقعی خود را سر ذوق آورد.

گیلیام که با مانتی پیتون و جام مقدس  Monty Python and the Holy Grail در سال 1975 مشهور شد در کشورمان بیشتر برای فیلم‌های برزیل و 12 میمون شناخته می‌شود.

گفتنی است این برای سومین بار است که فیلمی از ساخته‌های گیلیام به بخش اصلی ونیز راه می‌یابد. گیلیام در سال 1991 توانست جایزه بهترین کارگردانی (شیر نقره‌ای) را برای فیلم شاه ماهی The Fisher King تصاحب کند. قانون صفر نیز فضای فانتزی گونه‌ای در دنیای پر ترس و تکنولوژی دارد. دنیایی که در مرکز داستانش یک ریاضی‌دان نابغه، هکر و مهندس نرم افزار عجیب وجود دارد که مسائل مختلفی در مورد زندگی انسان را به چالش می‌کشد.
در قانون صفر ستارگانی چون مت دیمون، کریستوفر والتز و تیلدا سوئینتون ایفای نقش می‌کنند و فیلم در دوم سپتامبر (11 شهریورماه) برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز اکران خواهد شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما