اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«فرزند خدا» اقتباس دیگری از رمان‌های كورماك مك كارتي

 

 

 

فرزند حدا جیمز فرانکو

جیمز فرانکو بازیگر آمریکایی که یکی از بهترین بازی‌های خود را در 127 ساعت دنی بویل انجام داده است، اقتباس سینمایی از رمان فرزند خدا نوشتة كورماك مك كارتي را ارائه می‌دهد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، این کارگردان رمان دیگری از همین نویسنده با نام نیمروز خونین را بسازد،

اما طبق گفته کارگردانانی چون تاد فیلد، مایکل هنک و ریدلی اسکات این رمان از آن دست رمان‌هایی نبود که بتوان داستان آن را در قالب یک فیلم ساخت.  به همین دلیل فرانکو در آخر تصمیم به ساخت فرزند خدا را گرفت. طی مصاحبه ای که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو انجام شد،‌ فرانکو از ساخت یک قطعه 20 دقیقه ای از رمان نیمروز خونین خبر داد که قطعه موفقی از آب درآمده است.

داستان فیلم درباره زندگی مردی خشن است که در میان مردمی محروم و غیراجتماعی زندگی کرده است. او سعی داشته به دور از چارچوب‌های اجتماعی زندگی کند؛ اما طی اتفاقاتی پس از ورود به زندگی اجتماعی در حالی‌که خانواده و خانه ای ندارد هر چه بیشتر در منجلاب فساد، جرم و جنایت فرو می‌رود.

وینس ژولیوت، فرانکو را در اقتباس از رمان مک کارتی همراهی کرده است. این کارگردان، کار با نوشته نویسنده‌ای قوی چون مک کارتی بسیار آسان می‌داند. در فرزند خدا بازیگرانی چون جیمز فرانکو، تیم بلیک نلسون و جیم پاراک ایفای نقش کرده‌اند. اولین نمایش فیلم در جشنواره ونیز 2013 و اکران عمومی آن در 31 آگست خواهد بود.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما