اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

باز هم ترور کندی و این بار روایت پیتر لاندزمن: Parkland

 

 

 

پارکلند

پارک لند Parkland اولین تجربه پیتر لاندزمن در مقام کارگردانی است که به حوادث ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ روز ترور کندی در بیمارستان پارک لند دالاس می‌پردازد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، جان اف. کندی یکی از محبوب‌ترین رئیس‌جمهورهای ایالات متحده بود که ترور شد و مرگ او سوژه تمام نشدنی باقی ماند.

لاندزمن که سابقه نویسندگی و تهیه کنندگی در سینمای آمریکا دارد در اولین تجربه فیلمسازی خود با تهیه کنندگی تام هنکس به سراغ سوژه ترور کندی رفته‌اند تا شاید این ترور و حوادث پس از آن را از زاویه‌ای دیگر به تصویر بکشند.


در پارک‌لند بیلی باب تورنتون نقش فارست سورلز را بازی می‌کند که در 22 نوامبر 1963 و ترور جان اف. کندی، مسئول حفظ امنیت دالاس بود. این ترور برای او مسئله‌ای شخصی بود و سورلز سریع تحقیقات برای پیدا کردن قاتل را شروع کرد. زاک افرون و مارشا گی هاردن هم به ترتیب نقش جراحی تازه‌کار و سرپرستار بیمارستانی را بازی می‌کنند که کندی به آن منتقل شد. نام بیمارستان پارک‌لند است. پُل جیاماتی در نقش زاپرودر ظاهر شده است که در لحظه ترور در حال ضبط فیلمی است که زندگی‌اش را کاملا دگرگون می‌کند. جرمی استرانگ در این فیلم نقش لی هاروی اسوالد را بازی می‌کند که به جرم ترور کندی دستگیر شد. هرچند برخی درباره قاتل بودن او شک دارند.

این فیلم با بودجه اندک 10 میلیون دلار در آستین تکزاس ساخته شده است و پس از اکران در جشنواره فیلم ونیز در چهارم اکتبر 2013 اکران عمومی خواهد شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما