اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جیمز وان یک بار دیگر عیار فیلم‌های ترسناک خود را به رخ کشید

 

 

 

،یلم INSIDIOUS 2


فیلم توطئه آمیز: قسمت دوم Insidious: Chapter 2 در افتتاحیه خود بیش از هشت برابر هزینه تولید خود فروخت تا در صدر جدول فروش آخر هفته آمریکای شمالی قرار گیرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، جیمز وان کارگردان شهیر ژانر ترسناک است که با قسمت اول اره Saw موج جدیدی را در سینمای اسلشر (سلاخی) به راه انداخت؛ فیلم‌هایش از هر نظر موفق هستند. او قسمت اول توطئه امیز را با هزینه بسیار ناچیز 1.5 میلیون دلاری در سال 2011 فروخت و فیلم 97 میلیون دلار در سینماها فروخت و نظر منتقدان را نیز تاحدودی جلب کرد؛ اما امسال وان با دو فیلم در گیشه تابستان حاضر شده است.


فیلم اول نیایش (احضار روح) The Conjuring نام دارد که با وجود 20 میلیون دلار تا به حال در ردة دوازدهم گیشه سالانه (2013) آمریکای شمالی با فروش 135 میلیون دلار قرار گیرد. این فیلم در خارج از آمریکا نیز همین مقدار فروخت تا رقم فروشش به 270 میلیون دلار برسد. در نیایش ورا فارمینگ و پاتریک ویلسون ایفای نقش کرده‌اند و در خلاصة این فیلم چنین آمده است: «دو کارگاه موارد ناشناخته و ماورایی به نام اِد و لورین، در جدیدترین تحقیقات خودشان به خانه بزرگی می روند تا پرده از اتفاقات غیر طبیعی‌های رخ داده در آن بردارند. اما به زودی متوجه می‌شوند که این پرونده، یکی از متفاوت‌ترین و عجیب‌ترین پرونده زندگی آنان است.»

در توطئه آمیز 2 خانواده لامبرت پس از اتفاقات قسمت اول، احساس می‌کنند که مشکلات‌شان برای همیشه پایان یافته می‌توانند زندگی خوب و خوشی را ادامه دهند اما با برملا شدن یک راز قدیمی که ریشه در دوران کودکی دارد، بار دیگر در معرض مواجه با روح ها قرار می‌گیرند و...

این فیلم با 5 میلیون دلار هزینه ساخته شده است و تنها ظرف سه روز 41 میلیون دلار تنها در گیشه آمریکای شمالی فروش داشته است. در همین هفته فیلم خانواده The Family ساختة لوک بسون با بازی رابرت دنیرو و میشل فیفر نیز اکران شد که با 14.2 میلیون دلار در ردة دوم گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: Payam Omrani

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما