اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقل داستان زندگی حضرت موسی به روایت ریدلی اسکات

 

خروچ: خدایان و پادشاهان

کمپانی فاکس قرن بیستم با انتشار اولین تریلر فیلم خدایان و پادشاهان مخاطبان خود را از جلوه های بصری فیلم حیرت زده کرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، ریدلی اسکات نامزد دریافت سه جایزه اسکار که تبحر خاصی در ساخت فیلم های تاریخی دارد و نمونه بزرگ آن فیلم گلادیاتور است اینک سراغ ساخت یک فیلم درباره حضرت موسی به نام خروج: خدایان و پادشاهان Exodus: Gods and Kings رفته است که فیلمنامه آن توسط استیون زیلیان برنده یک اسکار و نامزد سه اسکار دیگر نوشته شده است. از دیگر عوامل فیلم می‌توان به آهنگساز یعنی آلبرتو ایگلسیاس نامزد سه جایزه اسکار اشاره کرد. در کل عوامل این فیلم حماسی تاریخی را افراد بسیار باتجربه‌ای تشکیل داده‌اند.

 


داستان این فیلم درباره خروج مردی پرشهامت است علیه امپراتوری مصر است. جایی که 600 هزار برده در حال ساخت پرشکوه‌ترین بنای تاریخی یعنی اهرام ثلاثه هستند. این مرد کسی نیست جز حضرت موسی (ع) که با وجود ساخت بر اساس داستان‌های کتاب مقدس، اما اسکات ویژگی‌های جدیدی از آن را برجسته خواهد کرد و فیلم به صورت سه بعدی نمایش داده خواهد شد.

 

کریستین بیل در این فیلم نقش حضرت موسی را ایفا خواهد کرد که با توجه به عکس‌های منتشر شده از این فیلم نشان از به تصویر کشیده شدن بُعد دیگری از داستان زندگی حضرت موسی خواهد بود. بازیگران دیگری همچون آرون پاول، جوئل ادگرتون، بن کینگزلی و سیگورنی ویور در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. گفتنی است که نام گلشیفته فراهانی هم در لیست بازیگران به چشم می خورد. قبل از این فیلم دارن آرنوفسکی برای نقش حضرت نوح کریستین بیل را درنظر داشت اما بیل به دلیل برنامه فشرده نتوانست در این نقش ظاهر شود و به جای آن راسل کرو همکار همیشگی ریدلی اسکات در این نقش حاضر شد.

 

این فیلم تاریخی 12 دسامبر 2014 راهی سینماهای آمریکا می شود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما