اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اليور استون و ساخت مستندي در مورد پوتين

 

 

 

الیور استون و ادوارد اسنودن


به گزارش بخش سينمايي آکادمي هنر، اين کارگردان آمريکايي که براي ملاقات ادوارد اسنودن به مسکو سفر کرده، توضيحاتي را در اختيار مجله ورايتي قرار ‌مي‌دهد. وي اظهار مي‌دارد: «تمايل زيادي دارم تا مستندي درباره‌ي "او" بسازم.» او کسي نيست مگر ولاديمير پوتين، رئيس جمهور وقت روسيه. اين کارگردان طي چند روز اقامتش در مسکو با ظاهري بحث‌برانگيز از سياست اروپا مواجه مي‌شود.



فوريه گذشته، استون پس از مقابله با [سياست] اوباما، مردي که به هيچ يک از وعده‌هايش عمل نمي‌کند، از سفر خود به روسيه استفاده کرد و تحقيقاتي در مورد پوتين انجام داد. اين تحقيقات با تمرکز بر روي جزييات و به کمک کارشناساني که بيشتر اروپايي هستند تا آمريکايي و به ويژه در مورد مسايل مربوط به اسنودن و سوريه بود. استون مي‌گويد: «من قصد دارم با پوتين مصاحبه کنم تا نقطه نظراتي را از او بشنوم که آمريکايي‌ها حاضر به شنيدن آن نيستند.» همين موضوع کارگردان وال استريت را به يک آژانس مطبوعاتي روس مي‌کشاند.

پوتين تنها شخصيتي نيست که فيلم‌سازان تمايل دارند به او بپردازند. سفر استون به روسيه بيش از هر چيز به منظور ملاقات با ادوارد اسنودن و آناتولي کوچرنا، وکيل روس او و نويسنده‌ي "Time of the octopus"  بوده است. اين کتاب بخشي از منبع الهام کارگردان براي ساخت يک پروژه بوده است: فيلمي در مورد يکي از متخصصين کامپيوتر اسبق سازمان CIA که اسناد مهم زيادي را منتشر کرده است. اين فيلم در مورد فعاليت‌هاي اسنودن است و ساخت آن اوايل سال 2015 آغاز خواهد شد. استون در مصاحبه با ورايتي مي‌گويد: «ما در حال کار بر روي سناريو هستيم و اميدواريم بتوانيم کار ساخت را از ابتداي سال آينده آغاز کنيم. ما حدود يک سال بر روي فيلم‌نامه کار کرده‌ايم و اميدواريم همه چيز خوب پيش برود.»

براي پرداخت شخصيت ادوارد اسنودن، کارگردان تمرکز خود را بر روي جوزف گوردن لويت گذاشته است. اسنودن در ژوئن 2013 به روسيه تبعيد شد و از راه هنگ کنگ وارد اين کشور شد. «من با اسنودن صحبت کردم. او بسياري از تصميم‌گيري‌ها را در مورد چگونگي روايت اين موضوع به فيلم‌نامه‌نويس و کارگردان واگذار کرده است.»

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما