«قاضی» درامی قضایی در احترام به حس مسئولیت / رابرت داونی جونیور شانس اسکار دارد؟

فیلم قاضی رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جیونیور با فیلم جدید خود به نام «قاضی» از قالب یک فوق قهرمان خارج شده و در فیلمی ایفای نقش می‌کند که از قطعات گوناگونی تشکیل شده است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، قاضی یک درام قضایی و داستانی از به کمال رسیدن یک مرد در گذر سال‌ها به کارگردانی دیوید دابکین است.  این درام بر اساس داستانی از خود دابکین و نیل شنگ اقتباس شده است در اقتباس شنک به همراه بیل دابوک فیلمنامه را نوشته‌اند.

 

داونی جونیور نقش هنک پالمر، یک وکیل مدافع خبره را ایفا می‌کند. او برای برنده شدن دست به هر کاری می‌زند و به این موضوع افتخار می‌کند. وی می‌گوید: «تا زمانی که جسد یک دزد در وان آب گرم باشد، همه اتیکس فینچ  را می‌خواهند.» هنک در دادگاه مردی آهنین و غیرقابل نفوذ با نیرویی مهارناپذیر است. او بیرون دادگاه نیز همین طور است مگر زمانی که پای پدرش در میان باشد. او سال‌هاست که از قاضی جوزف پالمر (رابرت دووال) دور شده است؛ اما با درگذشت مادرش مجبور به ملاقات دوباره‌ی او می‌شود.

به نظر می‌رسد «قاضی» طعمه‌ای برای اسکار باشد. داستان فیلم، داستانی گسترده است که موقعیت‌های مختلفی را ایجاد می‌کند. دووال در نقش یک سیاست‌مدار، نقش اول مرد «سانتینی بزرگ» را احیا می‌کند.

«قاضی» تلاش بسیاری در نمایش مسئولیت دارد و فیلمی است که بی‌وقفه سعی دارد تمام ابعاد را بررسی کند. در این فیلم هر لحظه گره‌ای تازه به داستان اضافه و بر حسب موقعیت در لحظه‌ی دیگری گشوده می‌شود.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر