امی آدامز در نقش جانیس جاپلین

 

امی آدامز - جانیس جاپلین 


ساخت داستان زندگی جانیس جاپلین سال‌ها مورد بحث بوده است. بعد از سال‌ها انتظار و در نهایت، امی آدامز، نقش این خواننده‌ی افسانه‌ای را ایفا خواهد کرد.

به گزارش  بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از THR، مذاکراتی با جان مارک واله برای کارگردانی این فیلم انجام شده که به نظر می‌رسد توافقاتی نیز حاصل شده باشد.



طی مصاحبه‌ای در TIFF در مورد کارهای بعدی این کارگردان، وی اظهار داشته است: «پروژه‌ی سال آینده‌ام ساخت یک فیلم راک اند رول خواهد بود که البته نمی‌توانم در این مورد جزییات بیشتری را بازگو کنم.»

امی آدامز در واقع کار خارق العاده‌ای پیش رو ندارد. او با احساسات یک خواننده روبه‌روست. خواننده‌ای که به دلیل مصرف زیاد هروئین در سن 27 سالگی جان خود رااز دست می‌دهد. از زمانی که وی به این پروژه ملحق شده است، افرادی زیادی به عنوان کارگردان پیشنهاد شده‌اند، افرادی نظیر فرناندو مِیرلیس کارگردان «شهر خدا» “City of God” و لی دنیل کارگردان «گران‌بها» “Precious” که هر دو به نظر خود، در دوره‌ای کوتاه بسیار تأثیرگذار بوده‌اند. به نظر می‌رسد همه چیز دست به دست هم داده بود تا والی به عنوان کارگردان این اثر انتخاب شود.

تاکنون بودجه‌ی این فیلم مبلغی معادل پانزده تا بیست میلیون دلار اعلام شده است. کرگ برتون و ملیسا وال لک که پیش از این «باشگاه خریداران دالاس» “Dallas Buyers Club” را نگاشته بودند، به عنوان فیلم‌نامه‌نویس انتخاب شده‌اند؛البته پیش نویسی از فیلم‌نامه، نوشته‌ی ران و ترزا کونین تری موجود است که به زمانی بازمی‌گردد که لی دنیل و فرناندو میرلیس به عنوان کارگردان انتخاب شده بودند.

واله با تجربه‌ی «باشگاه خریداران دالاس» خود ثابت کرده است که توانایی خوبی در کار با بودجه‌های محدود دارد. هنوز برای قضاوت زود است اما تمام شواهد حاکی از این است که این فیلم پتانسیل این را دارد که در بین مدعیان اسکار خودنمایی کند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر