استیو مک‌کوئین و به تصویر کشیدن دوره‌ی سیاه مک‌کارتی

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، استیو مک‌کوئین؛ هنرمند لنگلیسی برنده‌ی جایزه‌ی ترنر زندگی‌نامه‌ی پل رابسن، بازیگر و خواننده‌ی آمریکایی را به عنوان پروژه‌ی بعدی‌ سینمایی‌اش انتخاب کرده است. مک‌کوئین در توضیح مضمون فیلم جدیدش به فیلم اول خود؛ «گرسنگی» و بابی ساندرز اشاره می‌کند. ساندرز یکی از اعضای ارتش جمهوری‌خواه ایرلند بود که به دلیل اعتصاب غذا در زندان‌های بریتانیا جان خود را از دست داد. مک‌کوئین می‌گوید که قصد دارد یک گرسنگی دیگر بسازد گرچه خود اذعان دارد که به تصویر کشیدن زندگی رابسن کار دشواری است.

 

مک‌کوئین در سال 2013 توانست با فیلم «دوازده سال بردگی» جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را به خانه ببرد. این فیلم داستان سولومون نورتاپ، یک سیاه‌پوست آزاد است که پس از ربوده شدن، به عنوان برده فروخته می‌شود. این فیلم با بازی چیوتل اجیوفور و بر اساس خاطرات نورتاپ ساخته شده بود.


اما اکنون فیلم جدید مک‌کوئین در مورد پل رابسن پسر یک برده‌ی فراری است که در دهه‌ی چهل و همزمان با دوره‌ی مک‌کارتیسم، برعلیه نژادپرستی و بی‌عدالتی اعتراض کرد تا این‌گونه برای خاموش شدن و البته با انگ آشنای کمونیسم وارد لیست سیاه دولت گردد.


مک کوئین قبل از شروع به ساخت نسخه‌ی سینمایی از زندگی‌نامه‌ی رابسن، چندی قبل ویدئویی با عنوان End Credits که شامل مدارک منتشرشده‌ای است از شکنجه‌ی رابسن توسط FBA را در گالری ماریان گودمن به نمایش گذاشت. در هر صورت در میان آثار قبلی مک‌کوئین نیز چنین ویدئوهایی به چشم می‌خورد. وی همچنین چندی قبل و به عنوان یکی از هنرمندان جنگ بریتانیا و در طی برگزاری یک چیدمان مجسمه، تصاویری از سربازان کشته‌شده در جنگ عراق را نمایش گذاشته بود.


اخیراً مک‌کوئین در مراسم اهدای جوایز قهرمانان پنهان در بنیاد اندرو گودمن در نیویورک نیز به سخن‌رانی پرداخته است. این مراسم به مناسبت بزرگداشت یک فعال حقوق مدنی که در سال 1964 به دست گروه نژادپرست KKK در می‌سی‌سی‌پی کشته شد، برگزار گردید.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر