تیم برتون، «دامبو» را برای دیزنی می‌سازد

تیم برتون انیمیشن دامبو

کمپانی دیزنی با تیم برتون کارگردان تحسین‌شده‌ی هالیوودی؛ بر سر بازسازی دوباره‌ی انیمیشن محبوب سالها‌ی دور؛ «دامبو» به توافق رسید.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، قرار براین است که تا دامبوی جدید همچون دو فیلم موفق گیشه‌ی این سال‌های دیزنی یعنی «بدجنس» با بازی آنجلینا جولی و «آلیس در سرزمین عجایب» ساخته‌ی خودی برتون و با بازی جانی دپ، به صورت ترکیبی از انیمیشن و تکنیک لایو-اکشن ساخته شود.

فیلم‌نامه‌ی این نسخه‌ی جدید را ارن کروگر نوشته است که تجربه‌ی  نوشتن فیلم‌نامه‌های هر سه قسمت «تبدیل‌شوندگان» را در پرونده‌ی کاری خود دارد. طبق گزارش‌ها روسای دیزنی به قدری از فیلم‌نامه‌ی کروگر راضی هستند که اصرار دارند هر چه زودتر فیلم وارد فاز تولید شود. جاستین اسپرینگر تهیه‌کننده‌ی فیلم «ترون» نیز یکی از تهیه‌کنندگان این محصول جدید دیزنی خواهد بود.

داستان فیلم «دامبو» در مورد بچه فیل افسرده‌ای است که با کمک یک موش دوباره اعتماد بنفس‌اش را بازمی‌یابد. گویا برتون خود اصرار داشته است که تا این فیلم را نیز همانند اثر قبلی خود؛ «آلیس در سرزمین عجایب» به صورت ترکیبی از انیمیشن و لایو-اکشن بسازد.

کمپانی دیزنی با محصولات‌اش در سال‌های اخیر نشان داده است که علاقه‌ی فراوانی به بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک به صورت ترکیبی دارد. فارغ از دو تجربه‌ای که اشاره شد، دیزنی این جمعه اکران سراسری فیلم «سیندرلا» را آغاز خواهد کرد. همچنین این کمپانی بازسازی نسخه‌ی دیگری از انیمیشن محبوب «دیو و دلبر» را نیز در دستور کار دارد. اما واتسون و لوک ایونس برای نقش آفرینی کردن در این فیلم قرارداد امضا کرده‌اند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر