اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پوستر فیلم کلاسیک «فرانکنشتاین» در صدر فروش پوستر فیلمهای قدیمی

 

قیمت پوستر اورجینال فیلم «فرانکنشتاین» (1931) ساخته‌ی جیمز ویل محصول کمپانی یونیورسال تنها یک سال پس از عرضه و فروخته شدن از سوی این کمپانی، افزایش چشمگیری داشته است. این کمپانی برای اولین بار در اواخر سال 2013 میلادی وارد چنین معاملاتی در حراجی تگزاس شد. طبق گفته‌ها این پوستر هم اکنون رقمی در حدود 358500 دلار قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که همین پوستر در سال قبل 262900 دلار فروخته شده بود.


فیلم فرانکشتاین به همراه «دراکولا»(1931)، «مامی»(1932) و «مرد گرگ‌نما»(1941) از معروف‌ترین فیلم‌-هارورهای کمپانی یونیورسال محسوب می‌شوند که بوریس کارلوف در تمامی آن‌ها نقش هیولای قصه را بازی کرده است. «این تکه‌ای است از تاریخ حقیقی هالیوود برای ما» این را گری اسمیت؛ مدیر بخش پوستر حراجی هریتِیج تگزاس می‌گوید. گفتنی است این پوستر گران‌ترین پوستر فروخته‌شده‌ی یک فیلم در تاریخ این حراجی است. این حراجی اخیرا پوستراورجینال چندین فیلم مهم دیگر هالیوودی را نیز فروخته است. از جمله کازابلانکا، صبحانه در تیفانی و جادوگرشهر اُز.


البته این بخش از حراجی صرفاً در زیر سلطه‌ی پوسترهای فیلم‌های کلاسیک جریان‌ساز هالیوودی نیست. بلکه چندی قبل پوستر اورجینال یک فیلم صامت نه چندان مشهور با نام «لندن بعد ازنیمه شب» نیز توانست فروشی فوق‌العاده در این حراجی داشته باشد. این در حالی هم است که تنها عامل اعتبار کنونی این فیلم صرف نقش‌آفرینی لون چنی در آن مربوط باشد.


گفتنی است این حراجی مدتی است که علاوه بر پوستر فیلم‌های هالیوودی پوستر اورجینال فیلم‌های مطرح تاریخ سینما را نیز به مزایده می‌گذارد. «کاگه‌موشا» فیلم آکیرا کوروساوا در این بین گران‌ترین پوستر فروخته شده این حراجی است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما