اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«مریل استریپ» جایزه «استنلی کوبریک» انگلیسی ها را به خانه خواهد برد

 

آکادمی هنرهای تلویزیونی و سینمایی بریتانیا (بفتا)، جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» سال ۲۰۱۵ را به «مریل استریپ» بازیگر مطرح و برنده اسکار هالیوودی اعطاء می‌کند.

 

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، جوایز بریتانیا که از سال ۱۹۸۹ هرساله توسط بفتای لس‌آنجلس که شاخه‌ای از آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیاست اعطاء می‌شود، امسال جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» را در روز ۳۰ اکتبر طی مراسمی در هتل «بورلی هیلتون» لس‌آنجلس به «مریل استریپ» اعطاء خواهد کرد.

 

«مریل استریپ» تاکنون سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است و پس از «کاترین هپبورن» با چهار اسکار،بصورت مشترک با «اینگرید برگمن»، «جک نیکلسون»، «والتر برنان» و «دنیل دی‌لوئیس» با سه جایزه جزء رکوردداران کسب اسکار بازیگری است، اما آنچه او را از تمام بازیگران تمام ادوار سینما متمایز می‌کند کسب ۱۹ نامزدی اسکار در جوایز اسکار است، رکوردی که به نظر تا سالیان طولانی دست نیافتنی خواهد بود.

 

«استریپ» سه جایزه اسکار بهترین بازیگری خود را در سال‌های ۱۹۸۰ برای «کرامر علیه کرامر»، ۱۹۸۳ برای «انتخاب سوفی» و ۲۰۱۲ برای «بانوی آهنین» کسب کرده است و امیدوار است امسال چهارمین جایزه اسکار خود را نیز به ویترین افتخارت خود اضافه کند.

 

البته افتخارات سینمایی «استریپ» به اسکار محدود نمی‌شود و از دیگر جوایز او می‌توان به جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «ساعت‌ها»؛ جایزه بهترین بازیگر زن را جشنواره کن در سال ۱۹۸۹ با فیلم «فرشتگان جهنمی»؛ بهترین بازیگر زن جوایز بافتا در سال ۱۹۸۲؛ کسب جایزه دوربین برلیناله در سال ۱۹۹۹؛ کسب جایزه افتخاری سزار فرانسه را سال ۲۰۰۳؛ کسب دو جایزه بهترین بازیگر زن از اسکار سینمای ایتالیا(جوایز دیوید دوناتلو) و دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین اشاره کرد.

 

بر اساس اعلام جوایز سالانه بریتانیای آکادمی بفتا، «سم مندز» کارگردان سرشناس و برنده اسکار انگلیسی نیز با دریافت جایزه دستاورد کارگردانی «جان شلزینگر» مورد تقدیر قرار خواهد گرفت و «جیمز کوردن» کمدین و نویسنده انگلیسی نیز جایزه هنرمند سال بریتانیا را از این جوایز دریافت خواهد کرد.

 

«سم مندز» جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های اکشن و هیجانی «جیمز باند» با عنوان «شبح» را بزودی به سینما خواهد آورد و «مریل استریپ» نیز امسال با فیلم «ریکی و فَلش» در فصل جوایز سینمایی حضور خواهد داشت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما