«ورایتی» بهترین‌های اسکار را پیش‌بینی کرد/ «استیون اسپیلبرگ» بهترین کارگردان؛ «عشای ربانی سیاه» بهترین فیلم

 

سایت سینمایی واریتی در گزارشی، فیلم‌های «توده سیاه» به کارگردانی «اسکات کوپر» و «پل جاسوس‌ها» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» را به عنوان شانس‌های برتر جوایز امسال اسکار دانست.

علی‌رغم آنکه هنوز چند ماه دیگر تا برگزاری هشتاد و هشتمین مراسم اعطای جوایز اسکار باقی است، با توجه به آغاز افتتاحیه فیلم‌های این دوره از جوایز، در جشنواره‌های معتبر سینمایی جهان، بازار پیش‌بینی‌های این دوره رونق گرفته است.

 

در این سایت سینمایی ورایتی نیز در گزارشی ضمن یادآوری این مطلب که فصل رقابت‌های اسکار همواره در حال تغییر است و عواملی زیادی در این میان دخیل است که گاهی نزدیک به فصل جوایز اسکار تمام پیش‌بینی‌ها را بر هم می‌ریزد، عنوان کرد: در حالی‌که جشنواره‌های سینمایی ونیز، تلوراید و تورنتو را پشت سر گذاشته‌ایم، تعدادی از قطعات گمشده پازل اسکار بر میز چیده شده است. فیلم‌های «نقطه روشن» و «اتاق»، که هر دو در جشنواره ونیز با استقبال روبرو شدند، در تلوراید محبوب شدند و پس از آن در جشنواره تورنتو نیز توجه منتقدان را به خود جلب کردند.

 

فیلم «اتاق» نیز با کسب جایزه برتر جشنواره تورنتو اثبات کرده که رقیبی جدی در میان دیگر رقبای خود محسوب می‌شود، جایزه‌ای که پیش از آن فیلم‌های «۱۲ سال یک برده»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغه نشین» را به اسکار بهترین فیلم سال رسانده بود.

 

جشنواره فیلم نیویورک نیز فیلم‌هایی چون «پیاده‌‌روی» و «پل جاسوس‌ها» را وارد عرصه رقابتی پیش‌بینی‌های نتایج اسکار خواهد کرد. نشریه «ورایتی» در ادامه متذکر شد: البته در حال حاضر به نظر می‌رسد که فیلم‌های زیر پیشتاز جوایز اسکار باشند:

 

در بخش بهترین فیلم سال:

 

فیلم‌های «عشای ربانی سیاه» (ساخته «اسکات کوپر» و با بازی «جانی دپ»)، «پل جاسوس‌ها» (ساخته «استیون اسپیلبرگ» و با بازی «تام هنکس»)، «بروکلین»، «دختر دانمارکی»، «هشت نفرت‌انگیز» (ساخته «کوئنتین تارانتینو»)، «بیرون درون»، «از مرگ جسته» (ساخته «آلخاندرو جی.ایناریتو» و با بازی «لئوناردو دی‌ کاپریو»، «اتاق»، «نقطه روشن» و «استیو جابز».

 

در بخش بهترین کارگردانی:

 

«استیون اسپیلبرگ» برای «پل جاسوس‌ها»/ «کوئنتین تارانتینو» برای «هشت نفرت‌انگیز»/ «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» برای «از مرگ جسته»/«تام مک‌کارتی» برای «نقطه روشن» و «دنی بویل» برای «استیو جابز».

 

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد:

 

«برایان کرانستون» برای «ترومبو»، «جانی دپ» برای «عشای ربانی سیاه»، «لئوناردو دی‌کاپریو» برای «از مرگ جسته»، «مایکل فاسبندر» برای «استیو جابز» و «ادی ردماین» برای «دختر دانمارکی»

 

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن:

 

«کیت بلانشت» برای «حقیقت»، «بری لارسون» برای «اتاق»، «جنیفر لارنس» برای «شادی»، «شارلوت رمپلینگ» برای «۴۵ سال»، «الیشیا ویکاندر» برای «دختر دانمارکی»

 

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

 

«بنیکو دل ترو» برای «سیکاریو»،«جوئل ادگرتون» برای «توده سیاه»،«تام هاردی» برای «از مرگ جسته»،

«مایکل کیتون» برای «نقطه روشن»،«مارک ریلنس» برای «پل‌های جاسوسی»

 

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

 

«جوآن آلن» برای «اتاق»، «جنیفر جیسون لی» برای «هشت نفرت‌انگیز»، «جین فوندا» برای «جوانی»، «رونی مارا» برای «کارول» و «کیت وینسلت» برای «استیو جابز»

 

در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی:

 

«بروکلین»، «دختر دانمارکی»، «از مرگ جسته»، «اتاق» و «استیو جابز»

 

در بخش بهترین فیلمنامه اصلی یا غیراقتباسی:

 

«پل جاسوس‌ها»، «هشت نفرت‌انگیز»، «بیرون درون»، «خوشی»، «نقطه روشن»

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر