اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«مل گیبسون» فیلم جدیدش را کلید زد

 

فیلمبرداری جدیدترین ساخته «مل گیبسون» با عنوان «لبه برنده» آغاز شد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر فیلم جدید «مل گیبسون» که در حال و هوای جنگ جهانی دوم ساخته می‌شود در حالی فیلمبرداری خود را در استرالیا آغاز کرد که «اندرو گارفیلد» در نقش اصلی مقابل دوربین رفته است.

 

در این فیلم علاوه بر «گارفیلد» بازیگران دیگری چون «ونیس وان»، «سم ورثینگتون» و «لوک بریسی» ایفای نقش می‌کنند و داستان فیلم نیز روایتگر داستان واقعی سربازی به نام «دزموند تی. داس» است که در خونبارترین نبرد جنگ جهانی دوم بدون شلیک حتی یک گلوله جان ۷۵ نفر را نجات داد.

 

او معتقد بود جنگ عادلانه است اما کشتن اشتباه است و به همین دلیل تنها سرباز آمریکایی بود که در جریان جنگ جهانی دوم بدون اسلحه در خط مقدم جنگ حضور داشت.

 

فیلم «لبه برنده» اولین ساخته «مل گیبسون» در چند سال گذشته پس از فیلم «آپوکالیپتو» در سال ۲۰۰۶ است.

 

«مل گیبسون» علاوه‌بر کسب ده‌ها جایزه مختلف از بزرگترین جشنواره‌های دنیا، جوایز و افتخارات بزرگ دیگری نیز کسب کرده‌ است که از مهمترین آنها می‌توان به دریافت بالاترین نشان افتخار کشور استرالیا در سال ۱۹۹۷، عنوان قدرتمندترین و پرنفوذترین ستاره سینمای جهان از سوی نشریه فوربس در سال ۲۰۰۴ و کسب رتبه دوازدهم در میان ۱۰۰ بازیگر برتر سینمای جهان اشاره کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما