اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کریستوفر نولان و ساخت فیلمی درباره جنگ جهانی دوم

 

کریستوفر نولان بعد از سه گانه شوالیه تاریکی، سرآغاز و میان ستاره ای قصد دارد که فیلمی درباره جنگ جهانی دوم بسازد. 

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از هالیوود ریپورتر، نام فیلم جدید نولان «دونکرک» است و نولان آن را بر اساس فیلمنامه ای از خودش جلوی دوربین می برد. طبق شنیده ها داستان فیلم دونکرک درباره تخلیه شهر دونکرک در شمال فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم است. در تابستان 1940 ارتش آلمان با پیشروی غافلگیرانه ای خود را به ارتش های فرانسه و بریتانیا که در شمال غرب آلمان قرار داشتند رساند. ارتش آلمان روحیه خوبی داشتو 400 هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی  را در محاصره قرار داده بود. این نیروها برای فرار از مرگ به شهر دونکرک پناه بردند و در شرایطی که نیروهای آلمانی می توانستند این سربازان را اسیر یا نابود کنند دستور توقف رسید. می گویند هیتلر با این کار قصد داشت به بریتانیا بفهماند که هدف شوروی است و نه بریتانیا. 

 

هنوز ترکیب بازیگران اصلی فیلم اعلام نشده است. اما منابع نزدیک به پروژه می گویند مارک رایلنس بازیگر 55 ساله انگلیسی و برنده اسکار برای پل جاسوسان، کنت برانا و تام هاردی سرگرم مذاکره برای ایفای نقش در این فیلم هستند. از قرار معلوم نولان و بخش انتخاب بازیگر پروژه هم در شهر لندن از نوجوانانی برای نقش های اصلی تست گرفته اند. نولان همچنین این تریلر را به همراه اما توماس همسر و همکار قدیمی اش برای کمپانی برادران وارنر تهیه می کند. فیلم سال 2017 اکران خواهد شد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما