اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جرج کلونی در ارمنستان از کشتار ارمنی‌ها گفت

 

جرج کلونی چهره سرشناس سینمای آمریکا برای اهدای یک جایزه جدید به ارمنستان سفر کرد و درباره کشتار گسترده ارمنی‌ها در دوران حکومت امپراتوری عثمانی سخن گفت.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، جرج کلونی که برای معرفی و اهدای یک جایزه جدید به ارمنستان سفر کرده است، در حاشیه این سفر در نشستی درباره کشتار گسترده ارمنی‌ها در اوایل قرن بیستم میلادی نیز حضور یافته است. او از جمله چهره‌های سرشناسی است که این کشتار را «نسل‌کشی ارمنی‌ها» می‌داند.

 

گفتنی است که بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا کشتار ارمنی‌ها را نسل‌کشی نمی‌خوانند. هر چند بازیگر «11 یار اوشن» از چهر‌ه‌های هوادار شناخته شدن رسمی این واقعه تاریخی به عنوان یک نسل‌کشی است.  این بازیگر در ارمنستان گفته است:«برای اینکه هر چیز به نام خود شناخته شود، نبرد سخت و درازی نیاز است. نمی‌توان آنچه که اتفاق افتاده است را انکار کرد.»

شایان ذکر است که کلونی یکشنبه در ارمنستان جایزۀ 100 هزار دلاری آرورا را معرفی کرده است. این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که برای پیشبرد اهداف انسان‌دوستانه فعالیت می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات تازه خود کشتار ارمنی‌ها را نخستین سبعیت قرن بیستم خواند، اما از به کار بردن واژه نسل‌کشی برای آن خودداری کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما