اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اهدای جایزه افتخاری بفتا به ساموئل ال جکسون

 

ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون بازیگر هالیوودی جایزه آلبرت بروکولی بریتانیا را برای مشارکت جهانی در صنعت سرگرمی دریافت می‌کند.

 

 به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، بفتا/ لس‌آنجلس دیروز با اعلام این خبر گفت با اهدای این جایزه قصد دارد از این بازیگر باسابقه تجلیل کند.

جایزه بفتا/ لس‌آنجلس برای آنهایی که با استعدادشان و شیوه‌های نوآورانه خود به گسترش صنعت سرگرمی در سراسر جهان کمک می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

کران برن رییس بفتا/ لس‌آنجلس در این باره گفت: درست مانند تهیه کننده فوق‌العاده‌ای که این جایزه به نام او ثبت شده است، ساموئل ال جکسون نیز مشارکت غیرقابل انکاری در صنعت فیلم جهان داشته است. وی افزود: او این توانایی را با خلق شماری از به یادماندنی‌ترین نقش‌ها در تاریخ سینما اثبات کرده است.  

جکسون یک جایزه بفتا برای ایفای نقش در فیلم «پالپ فیکشن» یا «داستان عامه پسند» در سال ۱۹۹۵ دریافت کرده است. او در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرده و هم نامزد دریافت اسکار بوده و هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب.

ساموئل جکسون ۶۸ ساله متولد واشنگتن، از اوایل دهه ۹۰ میلادی و با ارایه عملکرد فوق‌العاده خود، به یک ستاره تمام عیار هالیوودی بدل شد. «زمانی برای کشتن»، «پارک ژوراسیک»، «دریای عشق»، «رومنس واقعی» و «سه ایکس» شماری از فیلم‌های وی هستند.

 

این مراسم را جک ویتال کمدین بریتانیایی میزبانی خواهد کرد و در همین مراسم برای دومین بار آنگ لی با دریافت جایزه جان شلزینگر بریتانیا برای کارگردانی فوق‌العاده‌اش تقدیر می‌شود. مراسم سالانه جشن بفتا/لس آنجلس ۲۸ اکتبر در هتل هیلتون بورلی برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما