اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ادریس البا بازی در نقش جیمز باند را تکذیب کرد

 

ادریس البا

 

شایعات بسیاری در فضاهای رسانه‌ای جهان در باب تغییر بازیگر جیمز باند در سری بعدی این فیلم در گرفته‌است.

 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، پس از اعلام اینکه  دنیل کریگ عهده‌دار کنونی نقش مامور 007 ملکه در فیلم بعدی این سری از فیلم‌ها حضور نخواهد داشت، بحث‌های فراوانی در میان رسانه‌های جهان در مورد گزینه‌ی بعدی بازی در این شخصیت معروف سینمایی در گرفته است. اما به نظر می‌رسد شانس ادریس البا بازیگر سیاهپوست آمریکایی بیشتر از سایر بازیگران مشهور باشد. امری که البته با توجه به اظهار نظر یکی از مسئولان کمپانی سونی پیکچرز در باب اینکه اکنون زمان مناسبی برای انتخاب یک بازیگر سیاه پوست برای ایفای نقش در قالب شخصیت جیمز باند است، به یکباره از سطح شایعه فراتر آمد و رنگ واقعیت به خود گرفت.

 

اما ادریس البا دو روز پیش و در برنامه‌ی صبح بخیر امریکا صحبت‌ها مبنی بر بازی کردن در نقش جیمز باند را شایعه خواند و حضور خود در این سری از فیلم‌ها را تکذیب کرد. «گمان می‌کنم که کمی برای بازی کردن در چنین نقشی پیر هستم» این را البا گفت. او همچنین افزود: «من هیچ صحبتی با سونی پیکچرز در مورد جیمز باند نداشته‌ام. از طرفی دیگر هم گمان می کنم هنوز برای پایان یافتن عصر دنیل کریگ زود است. من تعجب می‌کنم که چنین شایعاتی می‌توانند خیلی زود دهان به دهان بچرخند. در این دو هفته‌ی اخیر من هر کجا که رفته‌ام، مردم در این باره با من سخن ‌گفته‌اند»

 

در هر صورت به نظر می‌رسد که شایعات همچنان به قوت خود باقی بمانند. چندی پیش همچنین ادعا شد که تام هیدلستون گزینه‌ی نهایی ایفای نقش در قالب شخصیت جیمز باند است. شایعه‌ای که البته هرگز از سوی شخص هیدلستون تکذیب نشد. گفتنی است که بهترین سن برای ایفای نقش در قالب شخصیت جیمزباند 40 سال است. این در حالی است که دو نفر از بازیگران سرشناسی که در طول تاریخ سینما در قالب این شخصیت ظاهر شده‌اند، سن بالاتری داشته‌اند. یعنی دیوید نیون و راجر مور!

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما