اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جیمز کامرون و تهیه‌کنندگی فیلم جدید رابرت رودریگز

جیمز کامرون
جیمز کامرون می گوید خودش مایل بود امر کارگردانی نسخه سینمایی درام علمی تخیلی «آلیتا: فرشته نبرد» را به عهده بگیرد. رابرت رودریگز مکزیکی تبار که از دوستان کامرون به حساب می آید، کارگردانی این فیلم را به عهده دارد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از آسوشیتدپرس، کامرون در گفت و گویی اعلام کرد درگیری او بر سر پروژه مجموعه فیلم زیست محیطی «آواتار»، مانع از کارگردانی «آلیتا» شد. 
این فیلم ساز چند سال است که می خواهد قسمت دوم «آواتار» را جلوی دوربین ببرد. این فیلم در چهار قسمت تولید می شود.

 

در حال حاضر، جیمز کامرون (کارگردان و تهیه کننده دو فیلم رکوردشکن سینمایی «آواتار» و «تایتانیک»)، تهیه کننده «آلیتا: فرشته نبرد» خواهد بود. با آماده شدن فیلم نامه «آلیتا: فرشته نبرد»، کلید فیلم برداری این اکشن فانتزی در ابتدای فصل پائیز زده می شود. تهیه کنندگان فیلم تاریخ ژولای سال 2018 را به عنوان زمان نمایش عمومی آن تعیین کرده اند و از آن به عنوان یکی از بهترین کارهای فصل تابستان 2018 اسم می برد.

 

فیلم نامه اقتباسی فیلم، با نگاهی به یک داستان کتاب مصور ژاپنی نه جلدی به همین نام نوشته می شود. در ژاپن این نوع داستان‌ها، به مانگا معروف هستند. کاراکتر اصلی زن این داستان یک روبات به نام آلیتا (با بازی رزا سالارز) است که تبدیل به یک شکارچی انسان می شود. این در حالی است که یک پروفسورمتخصص (با بازی والتز) ، جان او را از خطر مرگ نجات داده و به بازسازی او پرداخته است. آلیتا این دکتر متخصص را به صورت منبع الهام خود می بیند و در انجام کارهای خود، با او مشورت می کند. جیمز کامرون از حدود دو دهه قبل، به دنبال تولید نسخه سینمایی این داستان معروف ژاپنی بوده و احتمالا آن را در همین کشور آسیایی جلوی دوربین خواهد برد.

 

جیمزسازندگان فیلم امیدوارند بتوانند به کمک استقبال تماشاگران، این اکشن فانتزی را تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله دار سینمایی کنند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما