اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جیک جیلنهال و کری مولیگان در اولین تجربه‌ی کارگردانی پل دانو

 

 

پل دانو؛ بازیگر فیلم‌های «خون به پا خواهد شد» و «جنگ و صلح» اولین فیلم خود را با اقتباس از رمان ریچارد فورد خواهد ساخت.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، جیک جیلنهال و کری مولیگان بازیگران اصلی اولین فیلم پل دانو در مقام کارگردان هستند. پل دانو اعلام کرده است که ژوئن امسال این فیلم را جلوی دوربین خواهد برد. فیلم اقتباسی است از رمان ریچارد فورد با نام «حیات وحش». رمان فورد و کازان درباره‌ی پسری است که زندگانی خانواده‌اش به دلیل آشنایی مادرش با مردی دیگر در آستانه‌ی فروپاشی جدی قرار می‌گیرد. طبق شنیده‌ها جیلنهال و کری مولیگان نقش زوج اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.

 

"من رمان فورد را به این دلیل دوست داشتم که داستان آن ممکن است برای همه‌ی ما در کودکی اتفاق افتاده باشد. اصولاً من عاشق چنین درام‌های واقع‌گرایانه‌ای هستم." این را دانو می‌گوید. او همچنین اضافه می‌کند: "خوشحالم که جیک و کری پیشنهاد من را برای بازی در این فیلم پذیرفتند. آن‌ها اولین انتخاب‌های من برای ایفای این نقش‌ها بودند"

 

دانو در حال حاضر در حال نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم با همکاری زو کازان است. این همچنین اولین فیلمنامه ای است که دانو به طور جدی در حال کار بر روی ان به عنوان نویسنده است. 

 

آخرین فیلمی که جیلنهال در آن ایفای نقش کرده است فیلم «حیوانات شبگرد» تام فورد است که امسال در دو جشنواره‌ی ونیز و تورنتو به شدت درخشید. مولیگان نیز آخرین بار در درام زندگینامه‌ای «سافرجت» و در کنار مریل استریپ و هلنا بونهم کارتر دیده شد.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما