اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دی‌کاپریو راوی اصلی مستندی در باب خطر گرمایش زمین

 

 

مستند «قبل از سیلاب» جدیدترین کار لئوناردو دی‌کاپریو-برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای فیلم از گور برگشته-پس از بازی در فیلم تحسین‌ شده‌ی آلخاندرو گونزالس ایناریتو است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین؛ مستند «قبل از سیلاب» ساخته‌ی فیشر استیونس جدیدترین پروژه‌ی سنمایی لئوناردو دی کاپریو به عنوان یک حامی جدی محیط زیست است. این مستند که با همکاری کاخ سفید تهیه و آماده‌ی اکران شده است شامل سفرهایی است که دی کاپریو-به عنوان راوی اصلی آن- به نقاط مختلف جهان داشته است. 

 

خطر گرمایش زمین مسئله‌ای است که سال‌هاست ذهن این بازیگر مشهور جهان را به خود مشغول کرده است. دی کاپریو در طی این سال‌ها از هر تریبونی برای آگاه‌سازی رهبران جهان برای مقابله با این خطر استفاده کرده است. تا آنجایی که سال گذشته و در طی دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم از گور برگشته نیز اکثر سخنرانی خود را بدین موضوع اختصاص داد. 

 

در مستند «قبل از سیلاب» دی کاپریو همچنین گفتگویی کوتاه با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دارد. اوباما نیز همچون دی کاپریو از پیگیران جدی مسئله‌ی خطر گرمایش زمین است. او مشخصا در طول دوره‌ی دوم ریاست جمهوری خود بودجه‌ای را برای مقابله با این خطر در اختیار وزارت محیط زیست دولت متبوع خود قرار داد. مستند «قبل از سیلاب» به زودی اکران جهانی خواهد شد. 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما