اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پروژه بعدی پیتر جکسون و تیم سازنده ارباب حلقه‌ها مشخص شد

 

 

پروژه‌ی جدید پیتر جکسون و تیم سازنده «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» مشخص شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، پیتر جکسون به همراه فران والش و فیلیپا بوینز در حال اقتباس از اولین بخش از رمان چهار جلدی فیلیپ ریوز با نام «موتورهای مهلک» هستند. این فیلم را کریستین ریورز کارگردانی خواهد کرد. این تیم نویسندگی قبلاً سه گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» را با همکاری یکدیگر نوشته بودند.

 

رمان چهار جلدی ریوز داستانی پسا-آخرالزمانی است که حوادث آن در شهر لندن رخ می دهد. ریورز به مدت 25 سال همکار نزدیک پیتر جکسون در ساخت فیلم‌های جکسون بوده است. او سابقاً مسئول طراحی جلوه‌های ویژه‌ی «ارباب حلقه‌ها»، «هابیت» و «کینک کونگ» بوده است. و برای این آخری اسکار بهترین طراحی جلوه‌های ویژه را برده است. این اولین فیلم بلند سینمایی ریورز است. 

 

"او بهترین همکار من است" این را پیتر جکسون در توصیف ریورز می‌گوید. تکنسینی که با «موتورهای مهلک» می‌خواهد وارد حرفه‌ی فیلمسازی شود. طبق شنیده‌ها اگر فیلم بتواند از نظر فروش بین المللی موفق باشد تیم دست اندرکار آن اقتباس از رمان‌های بعدی از این مجموعه را نیز کلید خواهند زد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما