اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مایکل مور می‌گوید تام هنکس یا اپرا وینفری باید نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند

 

 مایکل مور مستندساز برنده جایزه اسکار اعتقاد دارد که حزب دموکرات باید یک چهره محبوب و مشهور دنیای سرگرمی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد کند.

 
به گزارش آکادمی هنر و به نقل از ورایتی، کارگردان «بولینگ برای کلمباین» اکنون به این نتیجه رسیده است که حزب دموکرات نیز برای رسیدن به موفقیت باید به پوپولیسم تن دهد.

 

این کارگردان پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری برای حمایت از هیلاری کلینتون و جلوگیری از راه یافتن ترامپ به کاخ سفید تلاش می‌کرد و حتی برای این کار مستندی با عنوان «سرزمین ترامپ»‌ ساخته بود. او در «سرزمین ترامپ»‌ آمریکای پس از قدرت گرفتن نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری را به تصویر کشید.

 

مور با اشاره به خلاء ایجاد شده در رهبری حزب دموکرات پس از رفتن باراک اوباما و هیلاری کلینتون گفت این خلاء را با حضور یک سلبریتی با محبوبیت بالا به بهترین شکل ممکن پرخواهد شد.

 

کارگردان «فارنهایت 9/11» گفت:‌ «دموکرات‌ها اگر تام هنکس یا اپرا وینفری را نامزد کنند احتمالا موفق‌تر خواهند بود. چرا ما نباید چهره‌های محبوب را نامزد کنیم؟‌ ما که در میان خودمان خیلی از این افراد داریم. جمهوری‌خواهان این کار را می‌کنند. آن‌ها پیش از رونالد ریگان و ترمیناتور و چند چهره دیگر را نامزد کرده‌اند.»

 

او در ادامه افزود: «چرا کسی را که محبوب مردم آمریکا است و مردم به او اقبال دارند نامزد نکنیم. اتفاقا آن‌ها باهوشند و سیاست‌های خوبی هم دارند.»

 

نه هنکس و نه وینفری هیچکدام برای ورود به دنیای سیاست تمایلی از خود نشان نداده‌اند. از سلبریتی‌هایی که برای ورود به دنیای سیاست ابراز تمایل کرده‌اند می‌توان به ویل اسمیت، آنجلینا جولی و دواین جانسون اشاره کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما