اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اسکورسیزی: "فیلمسازی یک کار است؟ من گمان نمی‌کنم!"

 

 

مارتين اسكورسيزی كه از سال ۱۹۶۷ به فيلم ساختن مشغول است، در مصاحبه اخير خود گفته كه كارگرداني را يك «كار» نمي‌داند.


مارتين اسكورسيزي كارگردان مشهور فيلم‌هايي چون «هوگو»، «راننده تاكسي» و «رفقاي خوب» در مصاحبه با «ساندي تايمز» گفت كه دوست ندارد فيلمسازی را يك «كار» بداند چون اين كلمه برايش يادآور انجام كاري خلاف ميل‌ و بدون لذت است.

 

او در اين باره گفت: من از كار كردن خوشم نمي‌آيد. كار براي من يعني تو را وادار به انجام كاري كنند و من در عمرم حرفه‌اي داشته‌ام كه اصلا احساس نكردم دارم سر كار می‌روم. حتي زمانی كه دارم فيلمی را به دليل خاصی می‌سازم، هميشه خوش‌شانس بوده‌ام كه بدون اينكه مجبور باشم، داستان، بازيگران، سبك و كشفيات سينمايی خودم را داشته‌ام.

 

آخرین ساخته‌ی اسکورسیزی با نام «سکوت» به تارگی اکران جهانی شده است. فیلمی که به نظر می رسد با توجه به انتشار لیست نامزدهای سال گلدن گلوب شانس چندانی برای موفقیت در فصل جوایز آمریکایی ندارد. هر چند واکنش‌های منتقدان بین المللی به فیلم بسیار مثبت بوده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما