اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«Song To Song» ترنس مالیک در آستانه‌ی نمایش

 

 

 

جدیدترین فیلم فیلمساز مولف و بسیار ستایش‌شده‌ی آمریکایی چند روز دیگر جشنواره‌ی کوچک فیلم SXSW آستین؛ تگزاس را افتتاح خواهد کرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، فیلم جدید ترنس مالیک که پیشتر «بی وزنی» خوانده می‌شد، افتتاح کننده ی جشنواره کوچک آستین تگزاس است. این اولین نمایش رسمی فیلم جدید مالیک است که به تازگی نام آن به «غزل به غزل» تغییر یافته است. رونی مارا، رایان گاسلینگ، کیت بلانشت، مایکل فاسبندر و بنسیو دل تورو بازیگران اصلی فیلم ترنس مالیک هستند. این فیلمی است که در ادامه‌ی تجریبات بصری شگفت انگیز مالیک در فیلم های قبلی اش ساخته شده است. سینمایی گسسته از نقطه نظر روایی که شکل افراطی‌اش را از فیلم «درخت زندگی» به بعد در ژارگون سینمای ترنس مالیک پیدا کرد.

 

" ترنس مالیک بیشتر یک شاعر است تا یک سینماگر. به نظرم سینما برای او همان نقشی را دارد که به فرض کاغذ یا قلم برای یک شاعر دارد. خیلی مفتخرم که جشنواره‌ی کوچک ما که بیشتر برای شناساندن برخی از فیلم‌های مهم سال فعالیت می‌نماید، امسال میزبان فیلم ترنس مالیک است. گمان می کنم نمایش فیلم «غزل به غزل» بتواند که یک شب باشکوه را در SXSW برای همه رقم بزند. من واقعاً از این بابت خوشحالم" این را جنت پیرسون مدیر جشنواره آستین تگزاس می‌آید. 

 

گفتنی است که این اولین نمایش فیلم مالیک قبل از سفر جشنواره‌ای آن در سراسر جهان است. پیشتر گفته می‌شد که فیلم یکی از بخت‌های اصلی حضور در بخش اصلی جشنواره‌ی فیلم کن فرانسه است. امری که به نظر می رسد با نمایش زودهنگام فیلم در سال جاری کاملاً منتفی است. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما