اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بازگشتِ سوفیا کاپولا با تریلری پر ستاره به نام «فریب خورده»

 

 

 

کالین فارل، نیکول کیدمن و کریستین دانست در جدیدترین فیلم سوفیا کاپولا، که بازسازی فیلم «فریب خورده» محصول سال 1971 به کارگردانی دان سیگل هست، بازی می کنند. 


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از گاردین، سوفیا کاپولا دختر کارگردانِ آقای فرانسیس فورد کاپولا در حال ساخت فیلمی با نام «فریب خورده» از روی رمانی از توماس بی کالینان است. البته این اولین باری نیست که این رمان کالینان مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته است. دان سیگل در سال 1971 نیز فیلمی بر اساس این رمان مشهور کالینان ساخته است. در فیلم دان سیگل، کلینت ایستوود ایفاگر نقش اصلی بود. در فیلم کاپولا این شخصیت را کالین فارل بازی خواهد کرد.

 

اما طبق گزارش گاردین کیدمن قرار است در فیلم کاپولا نقش مارتا فارنزورث را  بازی کند؛ شخصیتی که در نسخه 1971 با بازی جرالدین پیج جلوی دوربین رفته بود. دانست نقش معلم و ال فنینگ نقش دانش‌آموز ساکن مدرسه را بازی خواهند کرد. بعد از دو فیلم «خودکشی باکره‌ها» و «ماری آنتوانت» این سومین همکاری کارگردان 44 ساله و دانست به شمار می‌رود.

 

به علاوه، تهیه‌کنندگان فیلم در جست‌وجوی بازیگر مردی شبیه کریس پرت هستند تا نقش اصلی مرد داستان را به او بدهند. شخصیت سرجوخه جان مک‌بی مک‌برنی در نسخه قدیمی «فریب خورده» توسط کلینت ایستوود کارگردان سرشناس امریکایی بازی شده بود.

 

«فریب‌خورده» به کارگردانی دان سیگل که براساس رمان کلاسیک توماس پی. کالینان با عنوان «A Painted Devil» ساخته شده، روایتگر ماجرای یک سرباز امریکایی به نام جان مک‌برنی است که در اواخر جنگ داخلی امریکا توسط دختری 12 ساله که ساکن یک مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در لوییزیاناست، از مرگ نجات می‌یابد.

 

دانست بازیگر 33 ساله که با اجرای درخشانش در فصل دوم سریال «فارگو» تحسین منتقدان را برانگیخته، در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «چهره‌های پنهان» است که با محوریت سازمان ناسا جلوی دوربین رفته است. کیدمن هم به تازگی بازی در فیلم «در مهمانی‌ها چطور با دخترها حرف بزنیم» به کارگردانی جان کامرون میچل را که براساس داستان کوتاه نیل گیمن ساخته شده، به پایان برده است. فنینگ بازیگر 17 ساله نوظهور نیز تریلر ترسناک دانمارکی-امریکایی «شیطان نئونی» ساخته نیکلاس ویندینگ رفن را آماده اکران بر پرده سینماها دارد.

 

فیلم جنایی و هجوآمیز «حلقه بلینگ» آخرین فیلمی بود که به کارگردانی کوپولا در سال 2013 روی پرده رفت. او به تازگی با انصراف از چندین پروژه سینمایی از جمله «پری دریایی کوچک»ِ استودیوی پارامونت، تصمیم به بازسازی فیلم دهه هفتادی «فریب‌خورده» گرفته است. دختر خالق شاهکار سینمایی «پدرخوانده» در سال 2004 برای فیلم «گمشده در ترجمه» در سه رشته از جمله بهترین کارگردان نامزد جایزه اسکار شد و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما