اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اکران فیلم 1984 مایکل ردفورد در آمریکا در اعتراض به اقدامات دونالد ترامپ

 

 

سینماهای آرت هاوس در آمریکا در اعتراض علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور روز سه‌شنبه آینده، ۴ آوریل / ۱۵ فروردین، در ۱۶۵ شهر ایالات متحده فیلم «۱۹۸۴» را به نمایش می‌گذارند.

 

این فیلم بر اساس رمان معروفی به همین نام نوشته جورج اورول ساخته شده است.

 

رمان «۱۹۸۴» در سال ۱۹۴۹ نوشته شده است. در این اثر یک نظام تمامیت‌خواه چنین وانمود می‌کند که با یک نظام تمامیت‌خواه دیگر در حال ستیز است، تنها با این قصد که بتواند به سلطه‌اش بر شهروندان ادامه دهد. در این رمان «دشمن» به‌عنوان عاملی بیگانه و خارجی همواره حضور دارد.

 

برنامه‌گذاران این روز اعتراضی که مسئولان جشنواره کاپیتال سیتی در شهر لنسینگ، مرکز ایالت میشیگان آمریکا هستند، گفته‌اند که بخشی از سود فروش فیلم در این روز به برنامه‌های آموزشی اهدا خواهد شد.

 

همچنین سینماهایی در خارج از آمریکا در کشورهای کانادا، بریتانیا، سوئد و کرواسی نیز قصد دارند در روز سه‌شنبه آینده فیلم «۱۹۸۴» را به نمایش بگذارند.

 

از رمان «۱۹۸۴» جورج اورول تاکنون چند فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما