اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اسکورسیزی، دنیرو و دی‌کاپریو در کنار یکدیگر / آیا واقعیت دارد؟

 

 

 

بعد از فیلم تبلیغاتی «مصاحبه» به نظر می رسد بالاخره دنیرو، دی کاپریو و اسکورسیزی واقعا نزدیک به یک همکاری مشترک شده‌اند.


سال گذشته برای خرید حق ساخت فیلم از روی کتاب «Killers of the Flower Moon» نوشته دیوید گرن، جنگی بین استودیو های هالیوود راه افتاد که در نهایت شرکت امپرتیو اینترتینمنت موفق شد با 5 میلیون دلار پیروز این جنگ شود. حالا آنها برای ساخت فیلم دنبال نام های درجه یک در صنعت سینما می گردند. طبق آخرین اطلاعات فیلمنامه این اثر را اریک راث می نویسد. کسی که پیشتر به خاطر نوشتن فیلمنامه «فارست گامپ» جایزه اسکار را برده و با کارگردان های مثل دیوید فینچر، استیون اسپیلبرگ و مایکل مان هم به ترتیب در پروژه های «مورد عجیب بنجامین باتن»، «مونیخ» و «نفوذی» سابقه همکاری دارد. راث که اخیرا با سریال «خانه پوشالی» تهیه کنندگی را هم تجربه کرده، ممکن است در این پروژه جدید هم در قامت تهیه کننده دیده شود.

 

امپرتیو اینترتینمنت همین طور پیشنهاد کارگردانی پروژه جدیدش را به مارتین اسکورسیزی داده و برای نقش های اول فیلم هم لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو را در نظر گرفته است. جالب است بدانید که هر سه نفر به شدت مشغول فکر کردن روی این پروژه هستند و اصلا بعید نیست بالاخره پس از سال ها، دی کاپریو و دنیرو را در پروژه ای از مارتین اسکورسیزی ببینیم. دی کاپریو و اسکورسیزی پیشتر در فیلم های «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد»، «شاتر آیلند»، «جدا افتاده» و «گرگ وال استریت» با یکدیگر همکاری کرده اند. جالب این که دنیرو و اسکورسیزی هم تاکنون دقیقا در 6 فیلم همکار بوده اند: «دوستان خوب»، «کازینو»، «گاو خشمگین»، «راننده تاکسی» و «سلطان کمدی». هر چند دنیرو هم اکنون در حال همکاری هفتم خودش با اسکورسیزی در فیلم «مرد ایرلندی» است. اثری که قرار است سال 2018 پخش شود و کمپانی نتفلیکس وظیفه تهیه آن را بر عهده گرفته است. به جز دنیرو در این فیلم آل پاچینو هم حضور دارد تا «مرد ایرلندی» برای خاطره باز های هالیوودی یاد و خاطره «پدر خوانده» را در دهه 70 زنده کند.

 

داستان کتاب «Killers of the Flower Moon» روایتی از حادثه ای حقیقی در اوکلاهاما است. وقتی یک قبیله سرخ پوست در زمین هایش نفت پیدا می کند ناگهان با کشتار اعضای خودش رو به رو می شود. اوضاع آن قدر رو به خرابی می رود که دولت فدرال به این موضوع ورود می کند. گفته می شود این پرونده ای است که با آن جی. ادگار هوور به شهرت می رسد. هوور که از سال 1935 تا 1972 رئیس FBI بوده 28 بار سوژه فیلم های سینمایی و تلویزیونی بوده که در یکی از اخرین موارد، در سال 2011 لئوناردو دی کاپریو نقش او را در فیلم «جی. ادگار» کلینت ایستوود ایفا کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما