اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پیشنهاد گران کردن فیلم‌های آمریکایی در روسیه

 

 

وزیر فرهنگ روسیه پیشنهاد کرده است برای حمایت از صنعت فیلم این کشور، که گرفتار مشکلات است، مردم برای تماشای فیلم‌های هالیوودی پول بیشتری بپردازند.


ولادیمیر مدینسکی به نمایندگان مجلس گفت که بودجه دولت برای سینمای روسیه کمتر از نیمی از بودجه فیلم‌های پرفروشی مانند «سریع و خشن» هالیوود بوده است. او گفت که برای محدود کردن فیلم های هالیوودی در روسیه هم دلایل مالی وجود دارد و هم ایدئولوژیک.

 

وزیر فرهنگ روسیه استدلال کرد که تماشاگران سینما در روسیه برای دیدن فیلم آمریکایی باید پول اضافی بپردازند و گفت در حال حاضر قیمت بلیت هم برای فیلم هالیوود و هم فیلم روسی ٢٣٠ روبل است و این درست نیست.

 

پیشتر ولادیمیر بورتکو، کارگردان فیلم و نماینده کمونیست در پارلمان روسیه شکایت کرده بود که وزارت فرهنگ ۳۵ میلیون روبل (۶۰۸ هزار دلار) برای سینمای هزینه می‌کند در حالی که بودجه یک فیلم معمول هالیوود ۱۲ میلیون دلار است.

 

آقای مدینسکی گفته است صنعت سینمای روسیه نیاز به حمایت بیشتر دولت دارد به این دلیل که "هیچ تصوری وجود ندارد که این فیلم‌ها می توانند در فروش با فیلم‌های پرفروش هالیوود رقابت کنند".

 

او گفت با این حال فیلم‌های برخی از کارگردانان روسیه بینندگان زیادی را جلب کرده‌اند. او از نمایندگان مجلس خواست سر این موضوع فکر کنند که اگر یک ماشین روسی و یک ماشین آمریکایی با همان قیمت در فروش باشند آیا روس ها یک ماشین روسی را خواهند خرید؟ به گفته آقای بورتکو در سال گذشته ۱۵۶ فیلم روسی در سینماهای روسیه نشان داده شده اند اما آنها تنها ۱۸ درصد از تماشاچیان راجلب کرده‌اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما