با جیم کری نقاش آشنا شوید!

 

 

غیبت جیم کری از سینما و پرده‌ نقره‌ای این سؤال را برای طرفداران مطرح کرده بود که او کجاست و چه می‌کند. جیم کری زمانی سلطان فیلم‌های کمدی بود اما در طول سال‌های اخیر به‌ندرت او را بر پرده‌ی نقره‌ای دیده‌ایم. آخرین بازی‌های پشت‌سرهم او در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ اتفاق افتاد که به نمایش عمومی فیلم‌های «برت واندرستون شگفت‌انگیز»، «بزن‌بهادر۲» و «احمق و احمق‌تر۲» انجامید؛ فیلم‌هایی که نه مورد توجه منتقدان قرار گرفتند و نه در گیشه به موفقیت خاصی دست یافتند. جدیدترین نقش‌آفرینی او هم امسال در نقش مکمل «دسته‌ بد» است که در آن تقریباً غیرقابل‌شناسایی است و در هیچ‌یک از نشست‌های مطبوعاتی فیلم حاضر نشد تا از آن حمایت کند.


اما جواب این سؤال که او مشغول چه کاری بوده، در مستند کوتاهی با نام «من به رنگ نیاز داشتم» نهفته است؛ ویدئویی شش‌دقیقه‌ای که دو هفته پیش در اینترنت قرار گرفت اما به‌تازگی مورد توجه قرار گرفته و بازدیدهایش از دو میلیون گذشته است. این مستند، جیم کری را در استودیوی هنری‌اش نشان می‌دهد با نقاشی‌های حقیقتاً حیرت‌انگیزی که خلق کرده است. او شش سال پیش سراغ این هنر رفت تا «قلب شکسته‌ای را درمان کند» که نتیجه‌اش بعضی از بهترین آثار او شده است.

 

جیم کری در بخشی از ویدئو می‌گوید: «فکر می‌کنم آن‌چه کسی را هنرمند می‌کند این است که الگوهایی از زندگی درونی‌اش را خلق می‌کند. هنرمندان به چیزی تجسم می‌بخشند که از احساسات، نیازها یا دریافت آن‌ها از نیازهای تماشاگران برمی‌آید.»

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر