کناره گیری لیام نیسون بازیگر بریتانیایی از سینمای اکشن

 

 

«لیام نیسون» هنرمند مشهور بریتانیایی در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی گفت، از بازی در فیلمهای حادثه ای خسته شده و پیشنهادهای تازه را نخواهد پذیرفت.


این بازیگر ۶۵ ساله که برای شرکت در جشنواره سینمایی تورنتو به کانادا سفر کرده، از علاقه خود برای بازی در فیلمهای دراماتیک و پذیرش نقشهای پیچیده سخن گفت، آثاری که از نظر هنری پیامی برای مخاطب داشته باشد.

 

لیام نیسون از موفق ترین بازیگران ایرلندی تبار هالیوود است که در سالهای اخیر با حضور در مجموعه ای از فیلمهای حادثه ای و جنجالی به اوج شهرت رسید، از جمله سه گانه «ربوده شده» که بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروخت.

 

او که بازی در فیلمهای تحسین شده ای چون «فهرست شیندلر»، «مایکل کالیتز» و «کینزی» را در کارنامه حرفه ای خود دارد، پیشنهادهای نجومی تهیه کنندگان و استودیوهای بزرگ را انگیزه اصلی حضورش در فیلمهای حادثه ای عنوان کرد.

 

لیام نیسون گفت، هرچند که شاید برخی از این فیلمها ارزش هنری زیادی نداشته ولی تجربه موفقی بوده و با تماشاگران بیشتری رابطه برقرار کرده است. او شرایط کنونی سینمای جهان را عجیب توصیف کرد، وضعیتی که باعث شده بازیگری در سن و سال او ستاره سینمای اکشن باشد و دستمزدی نجومی دریافت کند.

 

البته به گفته لیام نیسون بازی در چنین آثاری چندان هم ساده نیست چون باید برای حفظ آمادگی بدنی خود ساعتها ورزش کند و رژیم عذایی سختی دارد، در همین حال در کلاسهای مختلف ورزشهای رزمی شرکت می کند. خبر کناره گیری لیام نیسون از سینمای حادثه ای بازتاب در شبکه های اجتماعی داشت و بسیاری از طرفدارانش خواستار تجدید نظر او در این زمینه شدند.

 

البته در ماه های آینده چند فیلم اکشن دیگر از این بازیگر ایرلندی اکران می شود و همچنان در چنین نقشهایی بر پرده نقره ای سینما ظاهر می شود. لیام نیسون با فیلم «مارک فلت؛ مردی که کاخ سفید را پایین آورد» در جشنواره سینمایی تورنتو حاضر است، اثری که داستان واقعی یک مأمور «اف بی آی» در جریان رسوایی «واترگیت» در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون در آمریکا را به تصویر می کشد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر