اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دستیار واینستین بیش از ۱۵۰ هزار دلار حق‌السکوت گرفته بود

 

 

یکی از دستیاران سابق هاروی واینستین، تهیه‌کننده مشهور هالیوود، می‌گوید که حدود ۲۰ سال پیش او را به آزار جنسی متهم کرده و در آن زمان حدود ۱۶۵ هزار دلار حق‌السکوت دریافت کرده است.


زلدا پرکینز، دستیار بریتانیایی آقای واینستین به روزنامه فایننشال تایمز گفت که بعد از طرح اتهام آزار جنسی در سال ۱۹۹۸ یک توافق عدم افشاء امضا کرده است.

 

خانم پرکینز گفته است که آقای واینستین از او خواسته که ماساژش بدهد و بعد او را به روی تخت کشانده است، اما "با او طوری رفتار شده که از فاش کردن این ماجرا خودش احساس شرمساری کند".

 

هاروی واینستین ۶۵ ساله که با ده‌ها اتهام آزار یا تجاوز جنسی روبرو است از "رفتار خود با همکارانش در گذشته" عذرخواهی کرده، اما هر گونه اتهام تجاوز جنسی را به شدت رد کرده است.

 

دستیار سابق آقای واینستین می‌گوید بعد از آن که از یک همکارش شنیده که او هم مورد آزار جنسی این تهیه‌کننده قرار گرفته، تصمیم گرفت که مورد مربوط به خود را در آن زمان گزارش کند.

 

این دو زن در نهایت ادعای غرامت می‌کنند و به شرط امضای توافق عدم افشاء در مجموع ۳۳۰ هزار دلار می‌گیرند. اکنون خانم پرکینز با شکستن سکوتش ممکن است مجبور شود مبلغ دریافتی را برگرداند و هزینه‌های حقوقی دیگری هم پرداخت کند.

 

با وجود این، او به فایننشال تایمز گفته است: "می‌خواهم علنا توافق عدم افشا را نقض کنم... اگر کسی این کار را نکند، حرفی از این به میان نخواهد آمد که این توافق‌ها تا چه حد وحشتناک است و چه باری روی دوش قربانی می‌گذارد."

 

خانم پرکینز می‌گوید که هاروی واینستین با لباس زیر و در اتاق هتلش بوده که از او خواسته ماساژش بدهد. گفته‌های خانم پرکینز، شبیه روایتی است که لوپیتا نیونگو و گوینت پالترو، بازیگران برنده اسکار درباره تقاضای ماساژ از سوی هاروی واینستین در اتاق خواب و اتاق هتلش مطرح کرده‌ بودند. تحقیقات جنایی درباره ادعاهای مطرح شده علیه هاروی واینستین در لندن، نیویورک و لس‌آنجلس در جریان است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما