اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نیویورک قصد بازداشت «هاروی واینشتاین» تهیه‌کننده متهم به آزار جنسی را دارد

 

 

بعد از آغاز تحقیقات پلیس در شهرهای لس آنجلس و لندن، پلیس نیویورک جمعه شب اعلام کرد بعد از اتهامات تجاوز جنسی «هاروی واینشتاین» تهیه کننده جنجالی هالیوود، پلیس نیویورک در پی دستگیری آقای واینشتاین است.


رابرت بویس، رئیس کارآگاهان پلیس نیویورک گفت: ما از این قربانی ۲۵ اکتبر خبردار شدیم. تلفنی دریافت کردیم و در پاسخ به آن، با او حرف زدیم. این خانم جزئیات معتبری به ما ارائه داد. این واقعه ۷ سال پیش رخ داده و ما اطلاعاتی در این باره یافتیم که با اطلاعات ارائه شده توسط این خانم مطابقت می کند. ما بلافاصله با دفتر دادستانی نیویورک تماس گرفتیم و شروع به همکاری کردیم. ما یک پرونده واقعی داریم... آقای واینشتاین خارج از این ایالت است. ما برای دستگیری او احتیاج به حکم جلب داریم. ما مشغول جمع آوری شواهد هستیم و به این کار ادامه می دهیم.

 

رابرت بویس رئیس کارآگاهان پلیس نیویورک درباره این مسائل مطرح در این پرونده با «پاز د لا ورتا» هنرپیشه و مانکن اهل ایالات متحده آمریکا گفت و گو کرده است. خانم هورتا علناً وینستین را متهم کرده است دو بار در اواخر اکتبر سال ۲۰۱۰ در آپارتمانش به او تجاوز کرده است. پلیس می گوید با توجه به اطلاعات ارائه شده و تطبیق آنها با آنچه قبلاً موجود بوده ادعای خانم هورتا را قابل قبول می داند.

 

این خبر در حالی اعلام شده که دهها زن علیه وینستین ادعاهایی مطرح کردند اما او همه این اتهامات را رد می کند. پیشتر اداره پلیس شهر نیویورک اعلام کرده بود که دو پرونده آزار جنسی علیه «هاروی واینشتاین» تهیه کننده هالیوود باز کرده است. در عین حال پلیس بورلی هیلز و لندن تائید کردند که آنها هم سرگرم بررسی شکایات چهره های مشهور سینما از او هستند.

 

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گزارش داد که «لوسیا ایوانز» بازیگر و خواننده ایرلندی زیمباوه ای تبار که تجربه جنسی خود را با «واینشتاین» در مقاله ای در نیویورکر فاش کرد، یکی از شاکی های اودر نیویورک است. نام زن دیگر فاش نشده است.

 

ایوانز به نیویورکر گفته که در یک جلسه ملاقات با «واینشتاین» در سال ۲۰۰۴، از او خواسته برهنه شود و او را وادار کرد که عملی جنسی انجام دهد.  ایوانز افزود: بارها و بارها به او گفتم نمی خواهم این کار را بکنم. بس کن. نکن. سعی کردم از دستش بگریزم اما احتمالاً به اندازه کافی تقلا نکردم. نمی خواستم به او لگد بزنم یا با او زد و خورد کنم.»

 

این خبر در حالی اعلام شد که روز گذشته پلیس لندن در حال بررسی اتهامات مربوط به هاروی واینشتاین توسط هفت زن است. به گزارش شبکه خبری بی بی سی ماموران پلیس در حال بررسی این اتهامات هستند. گفته شده این تجاوزها بین دهه ۱۹۸۰ تا سال ۲۰۱۵ در لندن و هم خارج از بریتانیا رخ داده است اما تاکنون هیچ بازداشتی صورت نگرفته است. تا کنون دهها زن که شامل چهره های معروف مانند آنجلینا جولی و یا گونیت پالترو می شود، ادعا کرده اند که واینستین از رابطه حرفه ای فراتر رفته و از آنها سو استفاده جنسی کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما