اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هاروی واینشتاین یکی از بهترین تهیه کنندگان تاریخ سینما بالاخره پس از شش ماه به دلیل آزار جنسی زنان محکوم شد

هاروی واینشتاین


چند ماه بعد از عمومی‌شدن اتهام‌های آزار جنسی و سوء استفاده از قدرت علیه یکی از معروف‌ترین فیلمسازان هالیوودی، پرونده او یک قدم جلوتر رفته و او رسما محکوم شد.



به گزارش بخش سینمایی اکادمی هنر به نقل از گاردین، هاروی واینشتاین غول هالیوودی خود را جمعه گذشته در منهتن تسلیم پلیس کرد،‌ دستگیر شد و با دستبند از پاسگاه پلیس به دادگاه برده شد. نیروهای پلیس کالیفرنیا و بریتانیا هم در حال حاضر مشغول بررسی پرونده او هستند. از زمانی که مجموعه‌ای بزرگ از زنان هالیوود واینشتاین، تهیه‌کننده سابق ۶۶ ساله هالیوودی را در ماه اکتبر به آزار جنسی و سال‌ها سوء استفاده از قدرت متهم کردند، او از انظار عمومی پنهان بود و در یک مرکز بازیابی در آریزونا به سر می‌برد.


واینشتاین غول سابق فیلم آمریکایی در نیویورک در زمینه‌های تجاوز و اعمال جنسی جنایی مجرم شناخته و محکوم شد. سایروس ونس جونیور دادستان منطقه منهتن این خبر را اعلام کرد و گفت این محکومیت واینشتاین را «یک قدم به پاسخگویی نزدیک‌تر می‌کند».



بنجامین برَفمن وکیل واینستین گفت او به شدت از موکلش مقابل این حکم دفاع خواهد کرد و از دادگاه می‌خواهد این رای را برگرداند. او این اتهام‌ها را «بدون پشتوانه» خواند و یک بار دیگر تکرار کرد که واینشتاین اکیدا آن‌ها را انکار می‌کند.



سایروس ونس همچنین در بیانیه‌ای که منتشر و خبر محکوم شدن واینشتاین را اعلام کرد، گفت: من از بازماندگان قهرمان به خاطر قدرت‌شان در تمام طول این پروسه تشکر می‌کنم. همچنین از رییس‌پلیس جیمز اونیل و اعضای اداره پلیس شهر نیویورک به خاطر کمک‌شان به این پرونده تشکر می‌کنم. این پرونده همچنان فعال و ادامه‌دار است.



واینشتاین مقابل دادگاه شهادت نداد. بیانیه‌ای که روز چهارشنبه از سوی تیم او منتشر شده بود گفت وکلای او تصمیم گرفتند زمان کافی برای آماده‌سازی او برای شهادت وجود نداشته است. آن‌ها گفتند واینستین اتهام دقیقی که علیه او مطرح شده و هویت مدعیان را بعد از تسلیم کردن خود به پلیس در روز جمعه گذشته فهمید و این در حالی بود که تا چهارشنبه باید اعلام می‌کرد می‌خواهد شهادت بدهد یا خیر. وکلای او گفتند درخواست واینشتاین برای زمان بیشتر رد شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما