آیا زوج بردلی کوپر و لیدی گاگا به عدم اسکار گرفتن 21 ساله زوج‌های سینمایی خاتمه می‌دهند؟

ستاره ای متولد شده است بردلی کوپر و لیدی گاگا



21 سال از روزی که «بهتر از این نمی‌شه» با حضور جک نیکلسون و هلن هانت اسکار نقش اصلی مرد و زن را به خانه بردند می‌گذرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، منتقدان و مخاطبان تا به حال بالاترین شانس نقش اصلی مرد و زن در فیلم‌های سال 2018 برای بردن جایزه اسکار را به بردلی کوپر و لیدی گاگا برای بازی در نقش‌های اصلی مرد و زن فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» داده‌اند.



«ستاره‌ای متولد شده است» پس از درخشش در جشنواره ونیز در گیشه آمریکای شمالی نیز درخشش خوبی داشته و تا به حال 126 میلیون دلار فروش داشته است. با احتساب فروش 75 میلیون دلاری در خارج از آمریکا فروش آن به بیش از 200 میلیون دلار رسیده است که در مقابل هزینه 36 میلیون دلاری یک موفقیت ایده آل به نظر می‌رسد.



پیش از «بهتر از این نمیشه» پنج فیلم دیگر در تاریخ اسکار توانسته‌اند جایزه زوج نقش اصلی را از آن خود کنند که عبارتند از: یک شب اتفاق افتاد (کلارک گیبل و کلودت کولبرت)، پرواز برفراز آشیانه فاخته (جک نیکلسون و لوییس فلچر)، شبکه (پیتر فنچ و فی داناوی)، بازگشت به وطن (جان وویت و جین فوندا)، کنار برکه طلایی (هنری فوندا و کاترین هپبورن) و سکوت بره‌ها (آنتونی هاپکینز و جودی فاستر)



«ستاره‌ای متولد شده است» داستان خواننده مشهوری به نام جکسون با بازی بردلی کوپر است که از مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد، او در یک کافه با خواننده گمنامی به نام آلی با بازی لیدی گاگا آشنا می‌شود و او را تشویق می‌کند که به عنوان ترانه‌ساز و خواننده با او همراهی کند. آلی ابتدا از این کار سرباز می‌زند اما به مرور تشویق می‌شود و در مدتی کوتاه به خواننده‌ای بسیار معروف مبدل می‌شود.



سام الیوت بازیگر نقش مکمل مرد فیلم نیز در رتبه سومین شانس اسکار پس از ماهرشالا علی و تیموتی شالامه قرار دارد اگر او نیز موفق به کسب اسکار شود فیلم بردلی کوپر را در تاریخ ثبت خواهد کرد و کنار «شبکه» و «اتوبوسی به نام هوس» قرار می‌دهد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر