اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئنتین تارانتینو

روزی روزگاری در هالیوود



کوئنتین تارانتینو از مخاطبانی که در جشنواره کن به تماشای فیلم تازه‌اش می‌نشینند خواهش کرد پس از رونمایی فیلم در جشنواره کن از لو دادن داستان آن خودداری کنند.



در حالی که فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو امشب در جشنواره فیلم کن برای نخستین‌بار اکران می‌شود، این کارگردان خواهش کرد چیزی از فیلم لو نرود تا تماشای آن برای سینماروها جالب باشد.



این کارگردان در توئیتر و در حالی که زمان زیادی به فرش قرمز فیلم نمانده از رسانه‌ها و دیگر افرادی که در کن جمع هستند درخواست کرد تا چیز زیادی درباره فیلم بیان نکنند.



وی در اینستاگرام و توئیتر نوشت: من عاشق سینما هستم، شما عاشق سینما هستید و این یک سفر برای کشف داستانی برای نخستین‌بار است.



وی افزود: همه دست‌اندرکاران و بازیگران سخت کار کردند تا یک چیز ارجینال خلق کنند و من تنها خواهش دارم که همه از افشا کردن هر چیزی که بعداً مخاطبان را از تجربه تماشای فیلم باز می‌دارد خودداری کنند.



در عین حال پیش‌تر اعلام شده در پیش نمایش این فیلم در جشنواره فیلم کن سونی پیکچرز خبرنگاران را از تماشای فیلم محروم کرده است تا داستان کمتر لو برود. این فیلم مطرح‌ترین فیلم امسال جشنواره فیلم کن است و انتظار می‌رود جمعیتی بیش از هر روز دیگر در برابر کاخ جشنواره گرد بیایند.



با توجه به درخواست کوئنتین تارانتینو تا پس از در دسترس قرار گرفتن فیلم در ایران نقدی بر روی آن در آکادمی هنر ترجمه یا نوشته نخواهد شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما