اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

افتتاحیه فوق العاده برای مرد عنکبوتی: دور از خانه

مرد عنکبوتی

 

فیلم «اسپایدر من: دور از خانه» با افتتاحیه ۱۸۵ میلیون دلاری در آمریکا و فروش نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلاری در سطح جهان، فاتح بزرگ گیشه‌ها شد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، «اسپایدرمن: دور از خانه» یک فیلم ارزان قیمت در میان محصولات ابرقهرمانی شرکت مارول با 160 میلیون دلار بودجه تولید به شمار می‌رود و حال درخشش تنها در ۶ روز بسیار عجیب به نظر می‌رسد. فیلم در تعطیلاتی که با روز استقلال آمریکا همراه بود موفق شد تا ۱۸۵.۱ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی آمریکا فروش کند. از این فروش که از نمایش در ۴۶۳۴ سالن سینما به دست آمد تنها ۹۳.۶ میلیون دلار مربوط به روز چهارم جولای که روز استقلال آمریکاست، بود. این فیلم با محاسبه فروشش در بازار بین‌المللی در مجموع ۵۸۰ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرده است. این در حالی است که چین، ژاپن و هنگ‌کنگ زودتر به تماشای آن نشستند و فروش فیلم در چین به تنهایی تاکنون ۱۶۷.۴ میلیون دلار بوده است.

 

به این ترتیب «اسپایدر من: دور از خانه» محصول جدید کمپانی سونی و مارول، صدر باکس آفیس را تصاحب کرد و موفق شد تا رکورد بیشترین فروش افتتاحیه را که پیش از این در اختیار «انتقام جویان: پایان بازی» بود، از آن خود کند.

 

مرد عنکبوتی جدید به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک کنا و اریک سامرز ادامه‌ای بر فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» محصول ۲۰۱۷ است. تام هالند، ساموئل ال. جکسون، کوبی اسمالدرز، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، و جیک جیلنهال بازیگران فیلم هستند.

 

این موفقیت موجب شد تا «داستان اسباب‌بازی ۴» در سومین هفته نمایشش در جایگاه دوم باکس‌آفیس قرار بگیرد. این فیلم در هفته‌ای که گذشت ۳۴.۳ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش را در آمریکا به ۳۰۰ میلیون دلار برساند. فروش فیلم در سطح جهانی تاکنون ۶۵۰ میلیون دلار بوده است و بعید به نظر می‌رسد بتواند در هفته‌های آتی به رکورد 1 میلیارد دلاری قسمت سوم خود برسد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما