اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بالاخره اونجرز: پایان بازی رکورد اواتار را زد

اونجرز پایان بازی

شاید کسی باورش نمی‌شد فیلمی به رکورد عجیب اواتار نزدیک شود اما بالاخره یک رکورد دیگر در سینما توسط ابرقهرمانان شکسته شد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، دیزنی استودیوز و مارول آن‌قدر مجموعه‌های ابرقهرمانی و اونجرز ساختند تا بالاخره فروش 2.8 میلیارد دلاری را تجربه کنند. از هفته‌ها پیش مشخص بود انتقام‌جویان: پایان بازی رکورد اواتار را با 2.78 میلیارد دلار خواهد زد، زیرا سیاست اکران به گونه‌ای بود که تا زمانی که فروش به زیر روزانه 500 هزار دلار نرسیده ادامه داشته باشد.

 

آلن هورن از رؤسای دیزنی استودیوز با صدور بیانیه‌ای از همه دست‌اندرکاران مارول استودیوز و تیم والت دیزنی تشکر و از همه طرفداران این مجموعه فیلم‌ها در سراسر دنیا که با اقبال از این فیلم، رکورد تاریخ را تغییر دادند، قدردانی کرد.

 

این فیلم با بزرگ‌ترین افتتاحیه در سطح جهانی که برابر ۱.۲۲ میلیارد دلار بود نیز پیش تر نام خود را در تاریخ ثبت کرده بود که از این میان ۳۵۷.۱ میلیون دلار آن در بازار آمریکا و ۸۶۶.۵ میلیون دلار در بازار بین‌المللی کسب شده بود.


اواتار در سینماهای آمریکای شمالی 760 میلیون دلار ولی در خارج از آمریکا 2.027 میلیارد دلار فروش داشت تا با بیش از 1 میلیارد اختلاف در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرد. اونجرز: پایان بازی نیز در سینمای آمریکای شمالی 853 میلیون دلار و خارج از آمریکا 1.95 میلیارد دلار فروش کرد تا رکورد اواتار را بزند. با تمام این اوصاف بعید به نظر می‌رسد اونجرز به پرفروش‌ترین فیلم آمریکا تبدیل شود زیرا جنگ ستارگان با اختلافی 90 میلیون دلاری از اونجرز بر صدر ایستاده است. 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما