اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تونی اسکات و تام کروز در Top Gun 2


24 سال از فیلم موفق Top Gun می‎گذرد، فیلمی که ارتش امریکا هم به کمک پارامونت برای نشان دادن قدرت نیروی هوایی آمریکا آمد. در این مدت بارها از تهیه کننده این فیلم جری بروکهایمر و تونی اسکات کارگردان آن پرسیده می‎شد آیا قسمت دوم این بلاک باستر را خواهید ساخت؟

 top gun 2

قسمت اول این درام اکشن در سال 1986 با هزینه 15 میلیون دلاری ساخته شد و 177 میلیون دلار در آمریکای شمالی و همین میزان را در سایر نقاط فروخت تا فروش کل 354 میلیون دلار فروخت تا یک فیلم بسیار موفق برای پارامونت ارزیابی شود.

 

با گذشت زمان استودیوها به سراغ فیلم‎های موفق خود می‎روند. در ماه پیش خبر ساخت بیگانه و پس از آن خبر ساخت Robocop منتشر شد. در همین سال از کمپانی فاکس به تهیه کنندگی رابرت رودریگز به سراغ Predators رفت و حال پارامونت به سراغ Top Gun رفته است. پس از خبر ساخت این فیلم توسط تونی اسکات مدیران پارامونت اعلام کردند منتظر حضور تام کروز برای دنباله آن هستند که کروز هم برای این کار موافقت خود را اعلام کرد.

 

در قسمت اول این فیلم در پروازي اكتشافي بر فراز اقيانوس هند، ستوان پيت ماوريك ميچل (تام کروز) و همراهش ستوان نيك گوس برادشا (آنتونی ادواردز)، چند میگ جنگی دشمن را با مانورهای غیر معمول فراری می‎دهند و برای شرکت در کلاس‎های مدرسه‎ی آموزشی نخبگان نبرد هوایی نیروی دریایی در کالیفرنیا (معروف به تاپ گان انتخاب می‎شوند ..

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما