پروژه جنجالی هابیت بالاخره در نیوزلند ماند


پس از کش و قوس‎های فراوان مثل اینکه جنجال پروژه هابیت  The Hobbit تمام شده است. ابتدا هفته‎های مختلف اختلاف‎هایی میان گیرمو دل تورو، جکسون و مدیران کمپانی شنیده می‎شد. پس از مدتی دل تورو کناره‎گیری کرد و «برادران وارنر» به دنبال کارگردان این پروژه عظیم بودند.

 

پیتر جکسون Peter Jackson 

 

وارنرها بالاخره خود جکسون را به عنوان کارگردان گران قیمت‎ترین پروژه سینمایی که گفته می‎شود 500 میلیون دلار خرج خواهد داشت انتخاب کردند. جکسون به دنبال ساخت سری ارباب حلقه‎ها عوامل فیلم را به لوکیشن نیوزلند برد. اما به دلیل انتخاب بازیگران امریکایی اتحادیه بازیگران نیوزلند بر علیه او کارشکنی کردند و اورا تهدید به تحریم کردند. جکسون هم ارام ننشست و اعلام کرد اگر کارشکنی‎ها ادامه داشته باشد فیلم را از نیوزلند خارج می‎کند. از وزیر فرهنگ نیوزلند تا نخست وزیر این کشور همه حق را به کارگردانی دادند که نیوزلند را در جهان معرفی کرده‎ بود. ولی زمانی که همه حس می‎کردند قائله ختم شده است باز هم مشکلات برای جکسون به وجود آمد تا هفته قبل که جکسون اعلام داشت پروژه از نیوزلند خارج می‎شود. برنامه‌ها درمورد تغییر مکان فیلمبرداری مورد اعتراض هزاران نیوزیلندی قرار گرفت. نخست وزیر نیوزلند جان کی شخصا وارد عمل شد و روز گذشته خبری در اغلب رسانه‎ها منتشر شد که پروژه هابیت در نیوزلند باقی ماند.

 

 

فیلم هابیت یکی دیگر از داستان‎های جی آر تالکین می‎باشد که داستان آن پیش از سری ارباب حلقه‎ها رخ داده است. مارتین فریمن، کیت بلانشت، ریچارد آرمیتاژ، هوگو ویوینگ، میشائیل فاسبیندر، یان مک کلین و اندی سرکیس بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر