اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«لطیف» فیلمی ساخته مایون لو بسکو بازیگر فرانسوی


فیلم لطیف ساخته مایون لو بسکو - فیلم Polisse

مایون لو بسکو بازیگر فرانسوی که در تعداد زیادی از فیلم‎های فرانسه از جمله چند فیلم از لوک بسون مثل لئون Leon  و نقش به یادماندنی دیوا در عنصر پنجم The Fifth Element ایفای نقش داشته چند سالی است فکر کارگردانی به سرش زده است و با سومین فیلمش در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن راه یافته است. بسکو با اولین ساخته‎اش در سال 2006 به نام من را فراموش نکن Forgive Me به عنوان اولین کار یک کارگردان تحسین شد. اوسه سال بعد کمدی همه چیز در مورد بازیگران زن All About Actresses را ساخت و این بار هم بار دیگر در مورد حوزه‎های فرهنگ و هنر کشورش فیلم ساخته است.

 

فیلم Polisse

 لطیف Polisse در مورد یک روزنامه‎نگار است که رویدادها و حوادث مربوط به بخش جرایم نوجوانان پلیس را پوشش می‎دهد و سپس از سوی همان بخش مأمور به ساخت مستندی در مورد یکی از این اشخاص می‎شود. طبق معمول فیلم‎های لو بسکو خودش هم جزء بازیگران است و به غیر از او کارین ویارد، مارینا فویس، جویی استار و لو دویلون در فیلمش ایفای نقش کرده‎اند.

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما