اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فون‎تریر با آپوکالیپستی دیگر در کن


فیلم مالیخولیا ساخته لارس فون تریر

تنها کافی است نام لارس فون تریه از مؤسسین «دگما 95» در یک جشنواره به میان بیاید تا موج هیاهوها و خبرها به او اختصاص داده شود. هنوز جنجال‎هایی را که بر سر ضد مسیح Antichrist او در کن 2009 به وجود آمد، به یاد داریم و او با اثر متفاوتی دیگر به شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن بازگشته است. نام این کارگردان دانمارکی با جشنواره فیلم کن گره خورده است. وقتی او فیلمی را بسازد باید یک کرسی برای او در این جشنواره در نظر داشت. این نهمین بار است که فون تریر به بخش اصلی جشنواره کن راه می‎یابد. این کارگردان افتخارات بزرگی را کسب کرده که شاید با بردن اسکار تکمیل شود. او یکبار برای رقصنده در تاریکی کاندید اسکار شد اما جایزه آکادمی به ببر خیزان، اژدهای خزان ساخته آنگ لی تعلق گرفت.


فیلم Melancholia ساخته لارس فون تریر

اما مالیخولیا Melancholia هم قطعا فیلمی تکاندهنده نزدیک به روایت او از بشریت و تاریکی عصر حاضر در داگویل است.  فیلم داستان دو خواهر است که با تهدیدهایی که از یک سیاره دیگر نسبت به زمین می شود، رابطه خود را دگرگون و آشفته می‎یابند و سعی در ساماندهی آن دارند. لارس فون تریه در تریلر علمی تخیلی جدید خود این بار نیز از بازیگر همراهش یعنی شارلوت گینزبورگ در کنار کریستین دانست، کیفر سوزرلند و جان هارت در فیلمش استفاده کرده است.

130 دقیقه

محصول دانمارک با همکاری سوئد، فرانسه، آلمان و ایتالیا

نام دیگر فیلم: Меланхолия




درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما