برادران داردین بار دیگر با داستانی در مورد کودکان

ژان پیر و لوک داردین دو کارگردان بلژیکی هستند که با نگاهی ساده به زندگی کودکان و نوجوانان همه را تحت تأثیر خود قرار داده‎اند. این دو کارگردان استاد گرفتن سکانس‎ پلان‎های متحرک در سینما می‎باشند. آن‎ها با همراهی توأمان شخصیت اصلی خود که اغلب از سن کمی برخوردار است روایتی بسیار باور پذیر از شخصیت‎های خود ارائه می‎دهند.

 

داردین‎ها پس از سکوت لورنا Le silence de Lorna یکی دیگر از فیلم‎های تحسین شده خود برای پنجمین بار به بخش اصلی امدند تا شاید یک بار دیگر به راحتی هر چه تمام‎تر جایزه را از آن خود کنند. آن‎ها دو بار برای روزتا Rosetta و بچه L'enfant جایزه نخل طلاف برای سکوت لورنا جایزه بهترین فیلمنامه و برای پسر Le fils جایزه هیئت داوران را از ان خود کرده‎اند. پس با این احتساب هیچ سالی آن‎ها دست خالی از کن به بلژیک باز نگشته‎اند و باید منتظر ماند و دید تا این ترکیب هیئت داوران داردین‎ها را با چه جایزه‎ای بدرقه می‎کنند.


پسری با دوچرخه ساخته برادران داردین

فیلم جدید برادران داردین، پسری با دوچرخه Le Gamin Au Velo نام دارد که داستان پسر بچه‎ای به نام سیریل است که پدرش موقتا او را به مرکز نگهداری از کودکان سپرده است. او از این مرکز که رفتار خوبی با بچه‎ها ندارد گریخته تا پدرش را بیابد. در این مسیر با زنی به نام سامانتا آشنا می‎شود که آرایشگر می‎باشد. سامانتا به سیریل این امکان را می‎دهد تا چند هفته‎ای را نزد او بماند و کم‎کم علاقه خاصی بین آن‎ها به وجود می‎آید.

 

در پسری با دوچرخه، سسیل دو فرانس، جرمی رنر، توماس دورت، اگون دی ماتئو و فابریتزیو رانژیون ایفای نقش کرده‎اند و محصول مشترک بلژیک و فرانسه همچون اغلب فیلم‎های این دو برادر خلاق و تیزهوش می‎باشد که می‎توان گفت با یک بی‎سلیقگی دو فیلم روزتا و بچه آن‎ها در اکادمی اسکار دیده نشده است.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر