اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقش استثنایی دیگر از شان پن در «باید همین‎جا باشد» ساخته پائولو سورنتینو


باید اینجا باشد This Must Be the Place  ساخته پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی به زبان انگلیسی است که شان پن در آن نقش یک ستاره موسیقی قدیمی با گریمی عجیب غریب را ایفا می‎کند که تصمیم می‎گیرد یک جنایت‎کار نازی را که دستور قتل پدرش در اردوگاه کار اجباری را داده بود از پای درآورد.

 شان پن در فیلم باید همینجا باشد ساخته پائولو سورنتینو

پائولو سورنتینو و شان پن با این فیلم در جشنواره کن 2011 حاضر شدند و به انتظار اعلام جوایز هستند. پن جز این فیلم، در ساخته ترنس مالیک یعنی درخت زندگی هم در همین دوره از فستیوال حضور دارد. سورنتینو برای بار چهارم می‎باشد که در جشنواره کن و بخش اصلی حضور یافته است که یک بار برای فیلم نخست وزیر Il Divo در سال 2008 جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرده است. نکته جالب توجه در مورد این جایزه این است که شان پن در همان سال ریاست هیئت داوران کن را برعهده داشت و پس از آن بازی در فیلم سورنتینو را پذیرفت. شان پن خود در این مورد چنین گفته است: «پس از این‎که جایزه به او اعطا شد به او گفتم هر کجا که باشد، هر زمان که باشد و هر فیلمنامه‎ای که باشد من حاضرم در فیلم شما حضور داشته باشم. من یک سال بعد فیلنامه را گرفتم و بدون درنگ قبول کردم.»

 

فیلمبرداری باید اینجا باشد طی 10 هفته در لوکیشن‎های مختلفی در میشیگان، نیویورک و نیومکزیکو انجام شده و بودجه ساخت این فیلم 28 میلیون دلار بوده است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما