اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«کشتار» Carnage ساخته رومن پولانسکی در بخش رقابتی ونیز و فیلم افتتاحیه جشنواره نیویورک


رومن پولانسکی فیلمساز جنجالی چند سال اخیر با فیلم کشتار Carnage در دو جشنواره ونیز و نیویورک شرکت می‎کند.

کشتار ساخته رومن پولانسکی 

به گزارش آکادمی هنر، رومن پولانسکی که قضیه زندانی شدنش در سال اخیر جنجال‎های زیادی را در پی داشت امسال با یک کمدی دارم اقتباسی در قدیمی‎ترین جشنواره جهان شرکت می‎کند. او این فیلم را با اقتباس از نمایشنامه مشهور خدای کشتار نوشته یاسمینا رضا نوشته است. نمایشنامه خدای کشتار یکی از نمایشنامه‎های شناخته شده در کشورمان است که توسط دو انتشارات ترجمه شده است. اغلب نمایشنامه‎های این نمایشنامه نویس معاصر فرانسوی در ایران ترجمه شده است که می‎توان به یکی از بهترین‎های آن‎ها یعنی نمایشنامه هنر اشاره کرد.

 

در داستان خدای کشتار پسر 11 ساله خانواده رايل با چماق 2 دندان همكلاسي خود را شكسته است. خانواده رايل براي دلجويي و تفاهم به خانه خانواده هويل مي‌روند. در آغاز روابط بسيار متمدنانه است، اما كم‌كم خشونت موجود در روابط و وحشي‌گري نامتمدنانه‌شان بروز مي‌كند و وضعيتي بسيار كميك و در عين حال تاسف‌بار به ‌وجود مي‌آيد.

این فیلم تماما در پاریس فیلمبرداری شده و بازیگرانی شهیری چون جودی فاستر، کیت وینسلت، کریستوفر والتز و ویل فارل در آن ایفای نقش کرده‎اند. هزینه تولید فیلم 25 میلیون دلار و به مدت 79 دقیقه می‎باشد. لازم به ذکر است کشتار پس از نمایش در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره فیلم نیویورک اکران خواهد شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما