اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سوکوروف با فاوست به ونیز می‎رود

فاوست اثر ساخاروف

 

 

فاوست Faust نام تازه‎ترین فیلم الکساندر سوکوروف کارگردان نام آشنای روسیه است که در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز اکران خواهد شد.

 

 

 فاوست نام نمایشنامه‌ی ماندگار ولفگانگ گوته آلمانی است که البته سوخوروف اقتباسی نعل به نعل از آن انجام نداده است. او با الهام از فاوست گوته فیلمنامه جدیدش را به رشته تحریر درآورده است. ساخاروف در انتخاب بازیگرانش هم اولویت را به بازیگران آلمانی داد و هانا شیگولا، آنتونی مونته جی‎آر، جاستین ممت و جوئل کربی برای ان انتخاب شدند.

فاوست داستانی افسانه‎ای است که شخصی به نام فاوست روح خود را در عوض دانش با شیطان معامله می‎کند. ساخاروف فیلمش را بر اساس جلد اول این کتاب ساخته است. فیلم با بودجه 30 میلیون یورویی در کشورهای ایسلند، چک و اتریش فیلمبرداری شده است و مدت زمان فیلم 134 دقیقه می‎باشد.

 

سوکوروف خالق آثاری چون کشتی روسی، الکساندرا، مادر و پسر و مولوخ (بت کنعانی) که در اغلب جشنواره‎های معتبر جهانی شرکت کرده است برای اولین بار است در جشنواره ونیز حاضر می‎شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما