اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آندره آرنولد پس از دو اثر تجربی این بار با اقتباسی از رمان امیلی برونته در ونیز


آندره آرنولد کارگردان تجربه‎گرا و مستقل سینمای انگلستان با اقتباسی از بلندیهای بادگیر Wuthering Heights اثر امیلی برونته در شصت و هشتمین دوره‎ی جشنواره ونیز شرکت خواهد کرد.

 Wuthering Heights

به گزارش آکادمی هنر، آرنولد که با فیلم کوتاه wasp در سال 2003 برنده بهترین اسکار فیلم کوتاه شد به دنبال آثار کوتاهش دو فیلم تجربی و تحسین شده‎ ساخت اما این‎بار به سراغ اقتباس از رمان مشهور امیلی برونته رفته که یا سبک کاریش بسیار متفاوت است.

 

بلندی‎های بادگیر مشهورترین رمان امیلی برونته است که داستان عشق آتشین ولی مشکل‌دار میان هیت کلیف و کاترین ارنشاو و این‌که این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی می‌کشاند روایت می‎شود. هیت کلیف کولی‌زاده‌ای است که موفق به ازدواج با کاترین نمی‌شود و پس از مرگ کاترین به انتقام‌گیری روی می‌آورد. داستان رمان برای مسافری تعریف شده‌است و او آن را به اول شخص روایت می‌کند.

 

کتاب بلندی‎های بادگیر در ایران ترجمه شده و به نام عشق هرگز نمیمیرد هم شناخته می‎شود. در فیلم آرنولد، کایا اسکودلاریو در نقش کاترین و جیمز هاسون در نقش هیت‎کلیف ایفای نقش کرده‎اند در کنار آن‎ها می‎توان به حضور الیویر ملبورن، امی رن و پول هیلتون اشاره کرد. فیلم با هزینه 5 میلیون پوندی ساخته شده و در 11 نوامبر سال جاری اکران عمومی خواهد شد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما