اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ماریون کوتیار بازیگر برنده اسکار در فیلم جدید اصغر فرهادی

ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی که برای نقش ادیت پیاف برنده جایزه اسکار شده است در فیلم تازه اصغر فرهادی حاضر خواهد شد.

اصغر فرهادی و ماریون کوتیار 

به گزارش آکادمی هنر، کوتیار فرانسوی که در نقش ادیت پیاف خواننده فرانسوی ایفای نقش به یاد ماندنی انجام داده بود توانست به عنوان یک بازیگر مطرح در سراسر جهان شناخته شود و در فیلم‎های بزرگ دیگری چون سرآغاز Inception،نیمهشب در پاریس Midnight in Paris، زنگار و استخوان De rouille et d'os ایفای نقش کند. او شب گذشته در جشنواره فیلم کن برای افتتاح فیلم ژاک اودیار، زنگار و استخوان حاضر شد.

الکساندر ماله گی تهیه‌کننده فرانسوی از شرکت «ممنتو فیلمز پروداکشنز» به مجله «فیلم‌فرانسه»، گفت: «از اینکه ماریون کوتیار در این ماجرای شگفت‌آور به ما ملحق شده، بسیار خوشحالم.» ماله‎گی که پخش‎کننده‎ی دو فیلم اخیر فرهادی بوده است این بار در سمت تهیه کننده با او همکاری خواهد کرد.

جدیدترین فیلم فرهادی پاییز امسال در پاریس مقابل دوربین می‌رود. فیلم جدید فرهادی با بودجه‌ای درحدود 11 میلیون یورو ساخته می‌شود. برای اولین بار است فرهادی فیلمی را خارج از ایران می‌سازد.

جزئیاتی از داستان فیلم هنوز اعلام نشده است و فرهادی این روزها نسخه‎ی نهایی فیلمنامه را آماده می‌کند. با این صورت ماله‎گی گفت: "این فیلم یک تریلر اجتماعی / احساسی است که رگه‌هایی از «جدایی نادر از سیمین» را دارد، فیلمی که با پیچیدگی‌های داستانی چندگانه خود تماشاگر را از اولین نما تا نمای پایانی در تعلیق نگه می‌دارد."

فرهادی نیز به مجله فیلم فرانسه گفت: "هدف من این است که برای تماشاگران فیلم‌هایم بجای جواب، سئوال مطرح کنم. این چیزی است که دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد: طرح سئوال‌های جدید در برابر جواب‌های قدیمی. شاید بتوان این سینما را سینمای پرسش‌گرانه نامید."

کوتیار از جمله بازیگرانی است که در پروژه‎های مختلف مستقل و بلاک‎باستر حاضر شده است و از او فیلم خیزش شوالیه تاریکی ساخته کریستوفر نولان که چشم‎های زیادی منتظر آن است در چند هفته آتی اکران گسترده خواهد شد. ابن خبر در وب سایت رسمی ماریون کوتیار از قول فیگارو منتشر شده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما