اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بنیسیو دل‌تورو در «جیمی پی (روان درمانی از دشت هند)»

 

 

 

 

 

بنیسیو دل تورو در جیمی پی

فیلم جیمی پی.روان درمانی از دشت هند (JIMMY P. (PSYCHOTHERAPY OF A PLAINS INDIAN به کارگردانی آرنود دس‌پلیسین در بخش مسابقه جشنواره کن 2013 برای نخل طلایی رقابت می‌کند.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، در تازه‌ترین فیلم دس پلیسین بازیگرانی چون بنیسیو دل تورو، متیو آمالریک، جینا مک کی، لاری پین ایفای نقش می‌کنند.


این فیلم در ژانر درام است و داستان فیلم برمبنای رمانی واقعی به تصویر درآمده و ماجراهای آن بعد از جنگ جهانی دوم رخ می دهد که یک هندی تبار بعد از پایان جنگ در یک بیمارستان روانی بستری می شود.


فیلم جیمی پی. روان درمانی از دشت هند به تهیه‌کنندگی مولی کانرز، پاتریک میلینگ اسمیت، کریستوفر وودرو محصول کشور آمریکا است.
شاید آرنولد دس‌پلیسین در طول بیست و دو سال فیلمسازی جایزه معتبری را نبرده باشد اما همواره فیلم‌هایش مورد توجه محافل مهم سینمایی قرار گرفته است. او برای پنجمین بار است که شانس خود را برای تصاحب نخل طلای کن امتحان خواهد کرد.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما